27 November 2019, 16:50
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 27 November 2019, 17:00 door Marc1970.)
Kweenie wat Henqui van plan was, maar ik heb wel een 240 ruit incl. 'hoge' sierlijst in een 140 (1970) gehad.
Er zijn twee variabelen, ruimte voor rubber dan wel plakvlak. De sponning-opening kan iets groter zijn dan heb je een ruit-in-rubber auto (waar desnoods een plakruit op past) van modeljaar 1967-1969, of de sponning is kleiner (meer flens) die is voor een plakruit. Het verschil in flens is ongeveer een cm rondom.
Twee de glasmaat, de ruit-in-rubber-ruit is rondom wat kleiner en vv.
Dus, een plakruit past altijd, maar op een 1967-ca. 1970 140 moet je m, afhankelijk van de sponning, wat beter in het midden plakken. Let op dat je passende afstandhouders onderin plaatst.
Ik heb in een 1971 145 een ruit-in-rubber gezet. De sponning pas gemaakt door rondom in te korten. Ruit-in-rubber is goed te doehetzelven, ziet er goed uit van binnen en buiten (sierlijst raakt geen metaal), en is net zo goed waterdicht te maken met bituumkit in de bovenhoeken en staande delen. En ik had die ruit liggen.
Er zijn twee variabelen, ruimte voor rubber dan wel plakvlak. De sponning-opening kan iets groter zijn dan heb je een ruit-in-rubber auto (waar desnoods een plakruit op past) van modeljaar 1967-1969, of de sponning is kleiner (meer flens) die is voor een plakruit. Het verschil in flens is ongeveer een cm rondom.
Twee de glasmaat, de ruit-in-rubber-ruit is rondom wat kleiner en vv.
Dus, een plakruit past altijd, maar op een 1967-ca. 1970 140 moet je m, afhankelijk van de sponning, wat beter in het midden plakken. Let op dat je passende afstandhouders onderin plaatst.
Ik heb in een 1971 145 een ruit-in-rubber gezet. De sponning pas gemaakt door rondom in te korten. Ruit-in-rubber is goed te doehetzelven, ziet er goed uit van binnen en buiten (sierlijst raakt geen metaal), en is net zo goed waterdicht te maken met bituumkit in de bovenhoeken en staande delen. En ik had die ruit liggen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969