Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nattigheid
Ik geloof niet zo in lekkende bougiekabels of bougies, al mijn auto's reden/rijden rond met een varieteit aan bougiekabels en bougies uit de vorige eeuw, sommige van verschillende merken/bouwjaren door elkaar. Er zijn bougiekabels die rondzwabberen, er zijn bougiekabels die keihard geworden zijn, en er zijn er die strak in klemmetjes zitten, maakt niet uit.
Wel in vocht onder de verdelerkap, maak die eens schoon van binnen. AL het koper en kool stof daarin houdt condensvocht vast en verwart/verdunt/verplaatst de vonkoverslag. En de puntjes, pick-up, Hall sensor, de draadjes en de stekkertjes alle kanten op nakijken.
Ik heb mijn 240 maar één keer zo nat gekregen dat ie af begon te slaan, voluit door een diepe plas en toen had ie nog geen 'belly pan'.

Soms breekt het klemveertje in de rubber bougiekap, dat is ook geen probleem zelfs als de kap er los ophangt vonkt het nog.

Ik ben wel s bougies met compleet afgeronde centrale elektrodes tegengekomen, dat werkt slecht. De bobine is ook een ding wat warm wordt en ooit intern gaat lekken, dan stopt ermee tot ie afkoelt en dan kan je weer een paar km. Als dit proces eenmaal begonnen is, gaat t snel achteruit.

Controleer alle retourveren vd gasklep en -rol, en smeer de kogeltjes vd stangen. De gasklep zelf heeft vrij scherpe kanten, als die niet 100% gecentreerd is happen die scherpe kanten bij volgas in het aluminium vd carb. Kan ook dat ie in de verkoolde olieaanslagprut blijft plakken.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord

Berichten in dit topic
Nattigheid - door Frank&Frida - 18 August 2019, 12:14
RE: Nattigheid - door Mark244 - 18 August 2019, 13:32
RE: Nattigheid - door RM - 18 August 2019, 21:14
RE: Nattigheid - door BartJu - 21 August 2019, 21:11
RE: Nattigheid - door Frank&Frida - 2 October 2019, 19:28
RE: Nattigheid - door Marc1970 - 2 October 2019, 21:38

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)