30 September 2019, 19:58
(30 September 2019, 19:24)Arjan. schreef: De blauwe kabel loopt bij mij aan de ene kant naar het klepje op het schutbord (warmestartklep?) en zit aan de andere kant samen met de blauw-rode in het stekkertje op de anti-nadieselklep op het inlaatspruitstuk.
In de achtpolige contrastekker op het schutbord zit aan de auto-kant wel een blauwe draad maar die is dus aan de motor-kant nergens op aangesloten. Geen idee of dit origineel zo hoort eigenlijk. De blauwe draad die in mijn kabelboom zat was er wel stukken beter aan toe dan de andere draden dus het kan zomaar zijn dat iemand die er in de afgelopen 37 jaar een keer op deze manier tussen heeft geknutseld. Heb ook nooit gemeten of de blauwe en de rood-blauwe draad vanaf de auto-kant op dezelfde manier geschakeld worden.
oke. ik had hem al wel aangesloten op die blauwe bij het schutbord. moet je ook niet doen want dan start hij al in stand 2 van het contactslot

zal hem snel er tussenuit halen en alleen naar de warmestartklep leiden.
244 gl 1981 B230A M41
245 dl 1983 B230F M-47