10 July 2019, 22:00
Vanavond wilde ik de drukslang van de stuurbekrachtiging vervangen omdat deze in het metalen deel gescheurd was.
Was niet moeilijk om de oude eraf te krijgen. Alle aansluitingen goed schoongemaakt. Drukslang op de pomp bevestigd.
Toen ik de slang op het stuurhuis wilde bevestiging leek het me vanwege de twee koperen ringen een goed idee om de momentsleutel te gebruiken. Bentley raadde me aan voor 42 Nm te gaan. Ik vond al dat ik redelijk wat kracht moest zetten maar weet dat aan de onhandige positie waarmee in onder de auto lag. Je raadt het al de banjobout brak af. Kak!
Nou is een nieuwe bout morgen snel gekocht maar hoe krijg ik dat stuk stevig aangedraaide banjobout uit mijn stuurhuis gedraaid?!?
En wat zal ik met de momentsleutel doen?
Was niet moeilijk om de oude eraf te krijgen. Alle aansluitingen goed schoongemaakt. Drukslang op de pomp bevestigd.
Toen ik de slang op het stuurhuis wilde bevestiging leek het me vanwege de twee koperen ringen een goed idee om de momentsleutel te gebruiken. Bentley raadde me aan voor 42 Nm te gaan. Ik vond al dat ik redelijk wat kracht moest zetten maar weet dat aan de onhandige positie waarmee in onder de auto lag. Je raadt het al de banjobout brak af. Kak!
Nou is een nieuwe bout morgen snel gekocht maar hoe krijg ik dat stuk stevig aangedraaide banjobout uit mijn stuurhuis gedraaid?!?
En wat zal ik met de momentsleutel doen?
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]