29 June 2019, 22:10
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 29 June 2019, 22:19 door Nicolaas H.)
Startmotor bleef dood. Geen gekuch ...
Twee minuten later deed ie het wel weer [weinig enthousiast maar toch ...] en sloeg de motor ook aan. [Aanslaan is sowieso het probleem niet.]
17 mA is misschien weinig maar mijn prima geteste accu is de volgende morgen wel bijna leeg.
Vanuit welke 'capaciteit' wordt er dan opgeladen? De bobine misschien? Ik heb alle draden van de bobine getrokken en het vonkte nog steeds bij de accu. Kan ik dat op- i.p.v. ontladen ook meten met mijn multimeter?
Ik ga vanavond de spanning meten bij contact op nul en bij draaiende motor en dat doe ik morgen ochtend weer.
[Accupolen zijn trouwens ook mooi schoon.]
Deze avond onbelast 12, 49 V
Draaiende motor 14,01 V [Prima startprocedure]
Dat ziet er goed uit volgens mij.
Morgenochtend weer verder kijken ...
Twee minuten later deed ie het wel weer [weinig enthousiast maar toch ...] en sloeg de motor ook aan. [Aanslaan is sowieso het probleem niet.]
17 mA is misschien weinig maar mijn prima geteste accu is de volgende morgen wel bijna leeg.
Vanuit welke 'capaciteit' wordt er dan opgeladen? De bobine misschien? Ik heb alle draden van de bobine getrokken en het vonkte nog steeds bij de accu. Kan ik dat op- i.p.v. ontladen ook meten met mijn multimeter?
Ik ga vanavond de spanning meten bij contact op nul en bij draaiende motor en dat doe ik morgen ochtend weer.
[Accupolen zijn trouwens ook mooi schoon.]
Deze avond onbelast 12, 49 V
Draaiende motor 14,01 V [Prima startprocedure]
Dat ziet er goed uit volgens mij.
Morgenochtend weer verder kijken ...
![[Afbeelding: avatar.png]](http://www.nikniek.nl/afbeeldingen/avatar.png)
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]