19 May 2019, 18:53
(19 May 2019, 18:04)MacVolvo schreef: Inmiddels heb ik de kop eraf gehaald. Er zat wel de juiste koppakking tussen dus er was verbinding tussen kopboutgat en olieboring.
De oude motor heb ook maar eens ontdaan van zijn kop en druk gezet op de olieboring. De lucht kwam inderdaad uit het centrale gat van het filter geblazen. Daarna heb ik dat ook geprobeerd met mijn nieuwe motor. Niks, nada, noppes. De volle druk erop gezet, dus 8 bar oid, maar totaal geen lucht uit het centrale gat van het filter.
Samen met een vriendje van me heb ik er even over staan filosoferen. Zijn idee was dat misschien de oliepomp niet voldoende druk opbouwt doordat de veer van het overdrukventiel misschien gebroken is oid. Geen idee of dat kan. Aan de andere kant ging het olielampje uit, dus er moet toch wel minimale druk opgebouwd worden en daarmee blijft de auto nog steeds rijdbaar. Is er nog een idee wat ik uit kan voeren met onderblok nog in de auto of moet ik dat er echt ook eerst nog weer uittrekken? Ik word wel wat verdroevig van het hele verhaal.
Nokkenas lagers verkeerd gemonteerd bij revisie van de motor , waardoor het olie gat niet in lijn staat met het oliekanaal naar de tuimel as.