10 May 2019, 20:56
Ja, het centrale gat is het begin van alle olieboringen in het blok. In ene keer voluit, alles tegen de verstopping aan blazen. Voor het effect kan je de kopbout er losjes indraaien, misschien hoor je dan ineens de lucht erlangs fluiten.
In de oliekringloop is meest metaal, behalve het papier in het filter en de O ringen in de oliebuis, daar zet je geen druk op. Oliedruk vd pomp kan ook tot 6 bar oplopen. De kans dat je een afdichting van een oliekanaal er uit blaast is nihil, die in het onderblok zijn met schroefdraad.
Andersom van bovenaf haal je het oliefilter er ook af, de luchtdruk gaat dan de kortste weg naar buiten zoeken en dat is langs het centrale gat.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat dit oplevert.
In de oliekringloop is meest metaal, behalve het papier in het filter en de O ringen in de oliebuis, daar zet je geen druk op. Oliedruk vd pomp kan ook tot 6 bar oplopen. De kans dat je een afdichting van een oliekanaal er uit blaast is nihil, die in het onderblok zijn met schroefdraad.
Andersom van bovenaf haal je het oliefilter er ook af, de luchtdruk gaat dan de kortste weg naar buiten zoeken en dat is langs het centrale gat.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat dit oplevert.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969