9 May 2019, 18:19
(9 May 2019, 16:57)Marc1970 schreef: Eén van de boutgaten is groter. Als de tekeningen in het Volvo boek accuraat zijn (duh) is het de tweede van achter.
Bij deze kale kop https://www.oudevolvo.nl/blog/2010/03/05...8-gekocht/ zie je bij de eennalaatse post dat het gat wat wijder is, en dat er een schuin stuk gietijzer omhoog komt. Hierin is de olieboring gemaakt. Hij komt bij de middelste cilinderkopbout omhoog uit het onderblok. Koppakking heeft daarvoor een uitsnede, die kan hoedanook alvast niet verkeerd om zitten.
Het is inderdaad de tweede van achter. Het oliekanaaltje komt van onder schuin aan de bovenkant in het boutgat. Ik denk dat de steuntjes ook op de juiste plaats zitten.
Maar volgens mij heb ik een ander probleem: er komt helemaal geen olie uit het kanaal naar boven. De tuimelaaras is eraf maar bij starten komt er geen olie naar boven, ook niet na een paar keer starten...
Wat nu? Het olielampje gaat wel uit, dus ik heb wel (minimale) druk. Toch oliefilter verstopt (is nieuw)? Verkeerde koppakking (zonder gaatje voor de olievoorziening naar de tuimelaars)? Moet ik nou serieus de kop eraf halen?
Amazon 1967 B18
245 1976 B21A
244 1979 B21E
244 1984 B23
(Suzuki WagonR 2001)
(VW Polo 2008 TDI)
245 1976 B21A
244 1979 B21E
244 1984 B23
(Suzuki WagonR 2001)
(VW Polo 2008 TDI)