3 April 2019, 23:28
Ik denk dat het ergens in de slang zit want nadat ik het nieuwe sproeiertje erop had gezet heb ik de leiding proberen door te blazen met een handfietspompje en dat ging zeer moeizaam. Dat was het stuk leiding vanaf de pomp voor tot de terugslagklep [die had ik eraf getrokken] Er zit teveel weerstand in deze leiding. [Had ik natuurlijk eerder moeten doen maar ik dacht dat de verstopping het meest waarschijnlijk in het smalste gedeelte zou zitten.
Hoe ik de terugslagklep kan checken is me niet duidelijk.
Overigens heb ik de slang in de deur zien verdwijnen maar ik had een simpele en snelle methode om de slang weer door het gat aan de buitenzijde te leiden. Ik had ergens een oude gourmetprikker liggen waarvan ik de vork afgezaagd heb. Deze heb ik vanaf het buitengat schuin door het gat aan de binnenkant gestoken. [De thule gewoon even weghalen.] Vervolgens heb ik de slang aan de binnenzijde over de prikker geschoven net zo lang tot deze aan het buitengat verscheen. Sproeier erop, vastklikken en klaar.
Ik ga binnenkort even de hele slang nalopen; misschien ergens een knik? Ik laat het weten.
Hoe ik de terugslagklep kan checken is me niet duidelijk.
Overigens heb ik de slang in de deur zien verdwijnen maar ik had een simpele en snelle methode om de slang weer door het gat aan de buitenzijde te leiden. Ik had ergens een oude gourmetprikker liggen waarvan ik de vork afgezaagd heb. Deze heb ik vanaf het buitengat schuin door het gat aan de binnenkant gestoken. [De thule gewoon even weghalen.] Vervolgens heb ik de slang aan de binnenzijde over de prikker geschoven net zo lang tot deze aan het buitengat verscheen. Sproeier erop, vastklikken en klaar.
Ik ga binnenkort even de hele slang nalopen; misschien ergens een knik? Ik laat het weten.
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]