14 March 2019, 11:17
(6 March 2019, 23:46)Jambon schreef:
(6 March 2019, 15:19)ddvries04 schreef:Ik verwacht ook niet anders. Dit blijft echter een 4cil. APK loopt nog een jr, dan zien we wel verder. Enige dingetje is de toename van meer dan 40%. Tenzij ik reken met de gegevens van de B20E, da's 137PK..(5 March 2019, 11:18)gydomatra schreef: Dat is een hele operatie ....
Heb je ook nagedacht over de keuring bij de RDW?
Rdw keuring stelt niks voor. Als alles netjes in elkaar zit en goed is bevestigd ben je met 30/45 minuten en €55 klaar. Zo was het in 2017 in ieder geval toen ik mn 760 als t5 liet keuren.
die toename van meer dan 40% is geen probleem voor de RDW zolang alles daar maar op verantwoord op aangepast is. En van bv 4 cilinder naar bv 6 cilinder is ook geen probleem. Rdw wil wel graag weten waar het nieuwe blok en bak vandaan komt ivm diefstal etc.
Ook zou je nog een probleem kunnen krijgen met je nieuwe achteras icm de andere motor. Dit is van een nieuwer type volvo net zoals de motor en bak.
Bij de RDW hebben ze namelijk een soort van 33% / 66% regel.
Motor en bak is 33%
chassis/koetswerk is 33%
Voor- en achteras is 33%
Wil je meer dan 33% van een auto veranderen dan krijgt je voertuig een andere identiteit en is hij na alle ingrepen niet meer belastingvrij. De rdw hanteert dan het bouwjaar van het jongste vervangende onderdeel en dat is hoogstwaarschijnlijk bij jouw bouwjaar van de 4 cil. motor.
Ik heb onlangs zelf een amazon gekocht waar de vorige eigenaar een 240 voorwielophanging onder gebouwd had. In deze amazon wil ik een modernere motor hangen. Met deze info ben ik naar de rdw keurmeester gegaan en mijn amazon is na alle ingrepen niet meer belastingvrij.
Dus, betrek de RDW vooraf bij jouw ingrijpende wijzigingen...., dat zou je veel geld en ergernis kunnen schelen.