12 February 2019, 22:03
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 12 February 2019, 22:25 door Maarten245DL.)
(23 December 2018, 21:27)Marc1970 schreef: De SU is technisch wat eenvoudiger en CO is afstelbaar met een schroevedraaier, dat is waar. Als je toevallig een goeie vindt van een viercilinder, steek je er een BDG naald in, die was voor de B20A (de B19A heeft dezelfde cc's), en dan zal ie het prima doen. Sproeiers zijn allemaal 0,100 inch, zelfde maat.
De Stromberg heeft wat vergezochte oplossingen voor simpele problemen, zoals een O ring om de demper olie op z'n plek te houden, een membraan om de zuiger op te tillen, een vage plastic stop om de vlotterkamer af te sluiten en speciaal gereedschap om de naald dan wel sproeier te verstellen voor CO.
AL die dingen zijn te fixen en het CO gereedschapje is betaalbaar, zelfs de echte: https://www.ebay.com.sg/itm/VOLVO-TOOL-9...SwygJXg~Sa
Waar kan je deze tooljes nog meer kopen? Hoeft niet origineel, als ik maar de naald kan verstellen. Is dit met of zonder slot? (bij BCCP wordt met slot niet meer geleverd) In Volvo handleiding TP11740-2 staat onderdeelnummer 5159-2.
Mijn CO waarde is momenteel 6% ipv tussen 1,5-3% als aangegeven in TP11740-2. Mijn garage heeft niet zo'n tool....dus schaf hem zelf maar aan zodat zij de meting kunnen doen en afstellen.