3 February 2019, 20:39
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 3 February 2019, 20:47 door ddvries04.)
Heb zelf een 760 met 2.3 T5. Een 242 met 1.9 T4 lijkt mij nog wel eens wat voor in de toekomst.
De T4's zijn onderin gewoon minder sterk dan de T5's, eenmaal op toeren lopen deze ook erg hard.
Ik zou persoonlijk voor een 1.9 T4 gaan, dit is in feite een 2.3 T5 met een cilinder minder. De 2.0 T4's hebben een grotere boring (83mm ipv 81mm) en zijn eigenlijk een 2.5 met een cilinder minder. De motoren met boring 83 staan erom bekend te scheuren tussen de cilinders in. Is bij de 2.5T modellen een redelijk veelvoorkomend probleem.
Er is ook nog een 2.0T (160pk) geweest, deze rijd inderdaad wat soepeler. Dit komt door de LPT ipv de HPT van de T4's.
M90 bak van een whiteblock 960 zou erachter moeten passen. De diesel en redblock M90's passen NIET.
Whiteblock M90's beginnen wel schaars en duurder te worden, zijn ook niet de sterkste bakken die Volvo heeft gemaakt. Mijn 760 doet het er voorlopig nog mee. Mocht de bak het begeven heb ik nog een reserve M90 liggen of komt er een BMW 6bak achter.
Ik heb ook wat over LPI voorbij zien komen, beste zijn de bruine LPI injectoren. Deze kunnen zo'n 60/70pk per injector geven. Heb zelf 5 stuks in mn V70 T5 met +/- 320pk zitten, dit gaat prima. Witte LPI injectoren doen net wat minder, optie zou dan zijn om een 5e te plaatsen bij een T4, zouden deze tekort mogen komen
Non-turbo 5 cilinder zou ikzelf de moeite niet waard vinden, is qua werk eigenlijk gelijk. Alleen een stuk minder snel (hooguit 170pk met een 2.5 20v).
T4 zou ik een erg goede keuze vinden, zou er dan wel voor zorgen dat het een 1.9 is. T5 is ook mooi, zal allemaal wat krapper worden onder de kap bij een 200. Is toch weer 10cm langer dan een T4.
De T4's zijn onderin gewoon minder sterk dan de T5's, eenmaal op toeren lopen deze ook erg hard.
Ik zou persoonlijk voor een 1.9 T4 gaan, dit is in feite een 2.3 T5 met een cilinder minder. De 2.0 T4's hebben een grotere boring (83mm ipv 81mm) en zijn eigenlijk een 2.5 met een cilinder minder. De motoren met boring 83 staan erom bekend te scheuren tussen de cilinders in. Is bij de 2.5T modellen een redelijk veelvoorkomend probleem.
Er is ook nog een 2.0T (160pk) geweest, deze rijd inderdaad wat soepeler. Dit komt door de LPT ipv de HPT van de T4's.
M90 bak van een whiteblock 960 zou erachter moeten passen. De diesel en redblock M90's passen NIET.
Whiteblock M90's beginnen wel schaars en duurder te worden, zijn ook niet de sterkste bakken die Volvo heeft gemaakt. Mijn 760 doet het er voorlopig nog mee. Mocht de bak het begeven heb ik nog een reserve M90 liggen of komt er een BMW 6bak achter.
Ik heb ook wat over LPI voorbij zien komen, beste zijn de bruine LPI injectoren. Deze kunnen zo'n 60/70pk per injector geven. Heb zelf 5 stuks in mn V70 T5 met +/- 320pk zitten, dit gaat prima. Witte LPI injectoren doen net wat minder, optie zou dan zijn om een 5e te plaatsen bij een T4, zouden deze tekort mogen komen
Non-turbo 5 cilinder zou ikzelf de moeite niet waard vinden, is qua werk eigenlijk gelijk. Alleen een stuk minder snel (hooguit 170pk met een 2.5 20v).
T4 zou ik een erg goede keuze vinden, zou er dan wel voor zorgen dat het een 1.9 is. T5 is ook mooi, zal allemaal wat krapper worden onder de kap bij een 200. Is toch weer 10cm langer dan een T4.
1984 Volvo 760 T5 - 1999 Volvo V70 T5