28 January 2019, 09:58
Te Koop voor €750
Volvo 245, komt oorspronkelijk uit california. Is in 2008 naar NL gehaald en er is toen gas onderbouw ingezet. Rijd dus op gas en benzine. Motor is een B21 K-jet. Ik heb hem sinds 2010 maar door onze fijne regering staat de volvo sinds 2013 geschorst in de werkplaats. De motor word 2 keer in de week gestart en warm gedraaid. Hij loopt op dit moment alleen op benzine omdat de gastank leeg is. Zoals je kan zien is het niet moeders mooiste maar op de kritieke punten is dit een keiharde auto. Natuurlijk is hij niet helemaal roestvrij maar het is geen hopeloos geval. Ik had de bedoeling om hem te houden en hem in de loop der jaren op te knappen en ermee te gaan rijden als hij 40 jaar is, ik was daar reeds mee gestart maar wegens aanschaf van een oldtimer bus ben ik genoodzaakt hem te verkopen. En ik kan de ruimte in de werkplaats ook goed gebruiken.
Het is dus een mooi project om er de komende jaren mee aan de slag te gaan. Over 3 jaar is hij belasting vrij dus als je rustig aan doet heb je na een paar jaar een belastingvrije Zweed op lpg die nog jaren mee kan en goedkoper rijden kan haast niet.
Paar leuke opties die er op zitten zijn:
Airco (niet werkend op dit moment)
CV
4 traps automaat
Honden rek
Hoofdsteunen op de achterbank
Ik heb er ook nog een 4 tal goede deuren bij, zijn wel van een 93er 245 maar passen gewoon. Deze horen bij de auto. De achterklep komt van een super polar en is roestvrij, de originele had wat laswerk en een lelijke deuk boven het raam. Ik vond de super polarklep een mooiere klep dan de originele en past ook beter icm het voorraam die ook uit een 93er 245 komt. Is nl te zien aan de platte raamrubber. Er zit 1 rood sidelight gemonteerd. De andere moeten nog gemonteerd worden maar deze gaan mee met de auto. Verder is de auto achter reeds verlaagd met verlaagde veren de voorkant moet nog. Ook deze veren zitten bij de verkoop. Rede voor de verlaging was omdat ik het mooier vind en het rijd wat strakker.
De prijs is vast en hij staat voorlopig nog prima in de werkplaats dus direct weg hoeft hij ook niet.
Waar ik de 245 eventueel wel voor wil ruilen is een Ford Granada met een 2,8 carburateur motor en met een 5 bak. Mag een sedan zijn maar ook station. Staat van de body en interieur niet echt belangrijk als de motor en bak maar goed zijn. De auto moet wel kunnen rijden om de motor en bak te kunnen testen. Motor en bak wil ik in mijn Ford transit van 1981 in gaan bouwen.
afbeelingen
![[Afbeelding: 2-B5-B362-D-8-C76-4-B87-8-ECE-E0531-F08-C5-B2.jpg]](https://i.postimg.cc/Kzy9jdLg/2-B5-B362-D-8-C76-4-B87-8-ECE-E0531-F08-C5-B2.jpg)
![[Afbeelding: E15-DF9-A3-0524-4-BA2-940-E-FE6-C0-FABE949.jpg]](https://i.postimg.cc/zXnTXV7p/E15-DF9-A3-0524-4-BA2-940-E-FE6-C0-FABE949.jpg)
![[Afbeelding: DCFDB27-F-DBDC-4-B6-A-BFB8-1-CFB3-B33-C475.jpg]](https://i.postimg.cc/QMLLgY1j/DCFDB27-F-DBDC-4-B6-A-BFB8-1-CFB3-B33-C475.jpg)
![[Afbeelding: 920-AF7-D3-4-C94-4-FB3-8658-48752217-DF39.jpg]](https://i.postimg.cc/rFvZ70mJ/920-AF7-D3-4-C94-4-FB3-8658-48752217-DF39.jpg)
![[Afbeelding: 39-A2249-F-F289-4538-9119-DA430707-F66-A.jpg]](https://i.postimg.cc/dVPn4bHN/39-A2249-F-F289-4538-9119-DA430707-F66-A.jpg)
![[Afbeelding: 46-C6-CDCB-FB6-F-4-ECC-A4-ED-C03-F71248-F03.jpg]](https://i.postimg.cc/nzCw6vv3/46-C6-CDCB-FB6-F-4-ECC-A4-ED-C03-F71248-F03.jpg)
![[Afbeelding: 3-AE53-DA9-A53-E-4-F9-C-B654-98-C8-F8-C47-A3-E.jpg]](https://i.postimg.cc/vmS0Lcpf/3-AE53-DA9-A53-E-4-F9-C-B654-98-C8-F8-C47-A3-E.jpg)
![[Afbeelding: 9-DB24-B14-D930-4-AA0-925-E-2-CBA176-EAFE3.jpg]](https://i.postimg.cc/K887qm7N/9-DB24-B14-D930-4-AA0-925-E-2-CBA176-EAFE3.jpg)
upload photo
Volvo 245, komt oorspronkelijk uit california. Is in 2008 naar NL gehaald en er is toen gas onderbouw ingezet. Rijd dus op gas en benzine. Motor is een B21 K-jet. Ik heb hem sinds 2010 maar door onze fijne regering staat de volvo sinds 2013 geschorst in de werkplaats. De motor word 2 keer in de week gestart en warm gedraaid. Hij loopt op dit moment alleen op benzine omdat de gastank leeg is. Zoals je kan zien is het niet moeders mooiste maar op de kritieke punten is dit een keiharde auto. Natuurlijk is hij niet helemaal roestvrij maar het is geen hopeloos geval. Ik had de bedoeling om hem te houden en hem in de loop der jaren op te knappen en ermee te gaan rijden als hij 40 jaar is, ik was daar reeds mee gestart maar wegens aanschaf van een oldtimer bus ben ik genoodzaakt hem te verkopen. En ik kan de ruimte in de werkplaats ook goed gebruiken.
Het is dus een mooi project om er de komende jaren mee aan de slag te gaan. Over 3 jaar is hij belasting vrij dus als je rustig aan doet heb je na een paar jaar een belastingvrije Zweed op lpg die nog jaren mee kan en goedkoper rijden kan haast niet.
Paar leuke opties die er op zitten zijn:
Airco (niet werkend op dit moment)
CV
4 traps automaat
Honden rek
Hoofdsteunen op de achterbank
Ik heb er ook nog een 4 tal goede deuren bij, zijn wel van een 93er 245 maar passen gewoon. Deze horen bij de auto. De achterklep komt van een super polar en is roestvrij, de originele had wat laswerk en een lelijke deuk boven het raam. Ik vond de super polarklep een mooiere klep dan de originele en past ook beter icm het voorraam die ook uit een 93er 245 komt. Is nl te zien aan de platte raamrubber. Er zit 1 rood sidelight gemonteerd. De andere moeten nog gemonteerd worden maar deze gaan mee met de auto. Verder is de auto achter reeds verlaagd met verlaagde veren de voorkant moet nog. Ook deze veren zitten bij de verkoop. Rede voor de verlaging was omdat ik het mooier vind en het rijd wat strakker.
De prijs is vast en hij staat voorlopig nog prima in de werkplaats dus direct weg hoeft hij ook niet.
Waar ik de 245 eventueel wel voor wil ruilen is een Ford Granada met een 2,8 carburateur motor en met een 5 bak. Mag een sedan zijn maar ook station. Staat van de body en interieur niet echt belangrijk als de motor en bak maar goed zijn. De auto moet wel kunnen rijden om de motor en bak te kunnen testen. Motor en bak wil ik in mijn Ford transit van 1981 in gaan bouwen.
![[Afbeelding: ECBF7-F25-4320-40-D3-AAA0-5404-E2-DCAC55.jpg]](https://i.postimg.cc/mgDKGfNL/ECBF7-F25-4320-40-D3-AAA0-5404-E2-DCAC55.jpg)
![[Afbeelding: 2-B5-B362-D-8-C76-4-B87-8-ECE-E0531-F08-C5-B2.jpg]](https://i.postimg.cc/Kzy9jdLg/2-B5-B362-D-8-C76-4-B87-8-ECE-E0531-F08-C5-B2.jpg)
![[Afbeelding: E15-DF9-A3-0524-4-BA2-940-E-FE6-C0-FABE949.jpg]](https://i.postimg.cc/zXnTXV7p/E15-DF9-A3-0524-4-BA2-940-E-FE6-C0-FABE949.jpg)
![[Afbeelding: DCFDB27-F-DBDC-4-B6-A-BFB8-1-CFB3-B33-C475.jpg]](https://i.postimg.cc/QMLLgY1j/DCFDB27-F-DBDC-4-B6-A-BFB8-1-CFB3-B33-C475.jpg)
![[Afbeelding: 920-AF7-D3-4-C94-4-FB3-8658-48752217-DF39.jpg]](https://i.postimg.cc/rFvZ70mJ/920-AF7-D3-4-C94-4-FB3-8658-48752217-DF39.jpg)
![[Afbeelding: 39-A2249-F-F289-4538-9119-DA430707-F66-A.jpg]](https://i.postimg.cc/dVPn4bHN/39-A2249-F-F289-4538-9119-DA430707-F66-A.jpg)
![[Afbeelding: 46-C6-CDCB-FB6-F-4-ECC-A4-ED-C03-F71248-F03.jpg]](https://i.postimg.cc/nzCw6vv3/46-C6-CDCB-FB6-F-4-ECC-A4-ED-C03-F71248-F03.jpg)
![[Afbeelding: 3-AE53-DA9-A53-E-4-F9-C-B654-98-C8-F8-C47-A3-E.jpg]](https://i.postimg.cc/vmS0Lcpf/3-AE53-DA9-A53-E-4-F9-C-B654-98-C8-F8-C47-A3-E.jpg)
![[Afbeelding: 9-DB24-B14-D930-4-AA0-925-E-2-CBA176-EAFE3.jpg]](https://i.postimg.cc/K887qm7N/9-DB24-B14-D930-4-AA0-925-E-2-CBA176-EAFE3.jpg)
![[Afbeelding: C29-F3377-677-A-4-A64-94-B7-C907-C6-DB9-CE2.jpg]](https://i.postimg.cc/zGybHvS9/C29-F3377-677-A-4-A64-94-B7-C907-C6-DB9-CE2.jpg)