(20 January 2019, 17:21)Dopski schreef: Krijg je m aan de praat met remmen reiniger? Dan kan je aan de hand daarvan verder concentreren op brandstof of ontsteking.
Check ook even of wanneer de krukas in bdp staat, de voorste kleppen gesloten zijn, je kan door de vuldop wel zien of de nokken omhoog wijzen.
Yup geprobeerd, geen resultaat helaas, zelfs geen hikje.
(20 January 2019, 17:25)Marc1970 schreef: Een vet kado, hmm, een ouwe versnellingsbak misschien? Komt er wel benzine in de cilinders of heb ik daar overheen gelezen?
Het willen starten met timing er ver naast is wel interessant, dat ruikt toch naar een BDP probleem. De EZK kan ongeveer 20 graden compenseren, omdat de rotor zo breed is.
Ik zal ff een plaatje zoeken van hoe men het vliegwiel wil. Bij BDP van #1 wil men de twee missende gaten zien door het gat vd startmotor, ongeveer in grote lijnen.
Misschien heb je hier nog wat aan: https://www.volvoclub.org.uk/faq/EngineM...stallation
Ja ik ken het Marc, ik heb een 1998 engine en daar zegt men over (belangrijk):
Response: Dick Riess] The flywheel orientation must be correct on newer engines using crank position sensors or you will get a no start/erratic spark timing problem. The crank sensor reads special cutouts in the flywheel to determine crankshaft positioning. On these newer engines using the crank position sensor, the flex plate TDC is with the flex plate arrow to the top of the engine, not the 'long tooth' on the sensor part of the flex plate. I suggest the following:
Find TDC for cylinder one, however you want to do it. I took off the top one half of the timing belt cover and noted the cam at TDC and crank at TDC.
- Mark the arrow on the flex plate so you can see it. It is marked on the side toward the engine, which really doesn't help.
- Place the flex plate so the arrow is pointing to the top of engine, where the crank position sensor is located. The 'long tooth' should be at 270 degrees,or 90 degrees down from the top of the engine.
En heb ook geteld door het gat van mijn bdp sensor, zie 15 gaten als ik linksom draai en dan verschijnen weer de "dichte gaten", goed dus imho. Of... is het blok wat ik gekocht heb ouder (heeft wel de squirters in ieder geval) en geldt dan het andere verhaal over het tricker wheel w.t.f. het zal toch niet... want dan moet het zijn:
[Response: Abe Crombie] Turn the engine to #1 TDC (timing marks in line on crank pulley to pointer on timing belt cover), then install the flywheel so that the two rivet-like pins that are on flywheel inboard of ring gear about 1+ inch are on the exhaust side of block roughly at 2 o'clock and 3:30 while the engine is at TDC. You might find that at this position you will see a faintly stamped arrow pointing at the crank sensor. Not all flywheels had this arrow for the first couple of years, so you might not find it on yours. One bolt hole in either direction puts them way out of this orientation. The spot on edge of flywheel where the holed surface is interrupted will be mostly lined up with starter when it is correct.
Kak dan zou mijn bak er weer af moeten en misschien is deze motor geen later model, zou dat het dan zijn, o.m.g.
By the way, ik weet dat er op mijn flexplate/triggerwheel wel zo'n pijl staat, zou het betekenen dat bij mij de 15 gaten en de dichte gaten zien door het startergat Niet goed is?
Met andere woorden, die pijl moet niet naar bdp wijzen. Erg verwarrend verhaal maar het zou alles verklaren, hoe stel ik dit vast. Bak er af is geen lolletje namelijk.
==================================
Volvo 945 - Blue Pearl*- LPT Polar 2.3 Limited Edition
B230-FK Turbo - 90+ ported*- 15G Ported - Airintake
Erland Cox Regrind - Blabla Chips - 3 inch exhaust
MBC on 0.95 - Wasted Spark - Sponsored by my wife
==================================
Volvo 945 - Blue Pearl*- LPT Polar 2.3 Limited Edition
B230-FK Turbo - 90+ ported*- 15G Ported - Airintake
Erland Cox Regrind - Blabla Chips - 3 inch exhaust
MBC on 0.95 - Wasted Spark - Sponsored by my wife
==================================

