31 December 2018, 08:59
(23 December 2018, 21:27)Marc1970 schreef: De SU is technisch wat eenvoudiger en CO is afstelbaar met een schroevedraaier, dat is waar. Als je toevallig een goeie vindt van een viercilinder, steek je er een BDG naald in, die was voor de B20A (de B19A heeft dezelfde cc's), en dan zal ie het prima doen. Sproeiers zijn allemaal 0,100 inch, zelfde maat.
De Stromberg heeft wat vergezochte oplossingen voor simpele problemen, zoals een O ring om de demper olie op z'n plek te houden, een membraan om de zuiger op te tillen, een vage plastic stop om de vlotterkamer af te sluiten en speciaal gereedschap om de naald dan wel sproeier te verstellen voor CO.
AL die dingen zijn te fixen en het CO gereedschapje is betaalbaar, zelfs de echte: https://www.ebay.com.sg/itm/VOLVO-TOOL-9...SwygJXg~Sa
De o-ring van mijn Stromberg is waarschijnlijk versleten. Hij verbruikt/lekt veel olie. Moet bijna om 300km bijvullen want dan is ie leeg. Kijk er tegen op om deze te vervangen. Ook heb ik weinig verstand van het afstellen (bang dat ik het verkeerd doe)
Zit er dan nog verschil in SU carburateur die op een Amazone past of een 240? Ivm bijvoorbeeld bedien zijde?