15 December 2018, 01:51
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 15 December 2018, 01:53 door Nicolaas H.)
Was vandaag op aanraden van Nordicar bij ElektroStart in Langedijk. [o.a. voor revisie van startmotoren en dynamo's]
Zij zagen nogal wat oxidatie aan de buitenzijde van mijn startmotor en gaven aan dat ik door ingelopen vocht nog wel wat andere onaangename zaken aan de binnenzijde mocht verwachten.
Hij bood mij een Bosch aan voor bijna €100,–. Ik ben effe kwijt of dit inclusief of exclusief was maar voor die prijs ga ik niet zelf aan de gang.
Morgen kan ik hem ophalen en zondag probeer ik tijd te vinden om hem eronder te zetten. Wordt vervolgd!
Zij zagen nogal wat oxidatie aan de buitenzijde van mijn startmotor en gaven aan dat ik door ingelopen vocht nog wel wat andere onaangename zaken aan de binnenzijde mocht verwachten.
Hij bood mij een Bosch aan voor bijna €100,–. Ik ben effe kwijt of dit inclusief of exclusief was maar voor die prijs ga ik niet zelf aan de gang.
Morgen kan ik hem ophalen en zondag probeer ik tijd te vinden om hem eronder te zetten. Wordt vervolgd!
(14 December 2018, 19:51)Grey240Polar schreef: Vanmiddag even nog een testje gedaan, maar mijn accu zakte vrij snel naar 11,5 V na het op contact zetten (een 55 Ah Bären Batterie van onbekende leeftijd). Toch maar de andere accu (72 Ah Lotus Geräte) erin gezet en nogmaals geprobeerd. Minimale spanning bij starten is nu 10,37 V (en het was nu nog kouder ook). Wel een verschil met 8,86 V, al startte de motor daar toch ook nog steeds gewoon op.Dit verhaal geeft mij nog meer de overtuiging dat ik het slechte en slome starten in de startmotor zelf moet zoeken en niet in de accu.
Leuke video... provinciegenoot van mij, zo te horen. Mastermilo kende ik nog niet op YT.
Maar zoals je ziet: weerstand gooit roet in het eten als het gaat om de hoge stroom die er loopt bij het starten.
![[Afbeelding: avatar.png]](http://www.nikniek.nl/afbeeldingen/avatar.png)
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]