3 December 2018, 20:48
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 3 December 2018, 21:43 door Dopski.)
Mini update, nog ff zonder plaatjes.
740:
Nieuwe voorremmen:
302 schijven + brackets + nieuwe V70 klauwen
Tijdelijk daarom grotere velgen erop, ben op zoek naar Hydra's, tijdelijk Tritons in gebruik.
De 740 is nu de stalling weer in ivm de overgangsregeling.
Vrijdag nog wel een voorkeuring gehad, ik heb nu mooi 3mnd de tijd om het volgende te verhelpen;
- ruitenwissersproeiers spuiten als opa met prostaatprobleem
- achterknippers knipperen niet oranje genoeg
- downpipe lekt bij overgang naar vaste pijp (goed excuus om die ook gelijk goed te maken).
- koplampen en mistlampen afstellen.
242:
Is inmiddels belastingvrij en voorzien van verse APK
Die nu even als daily in gebruik (als vervanger van de fiets).
Motormanagement nog even in orde maken, nu in noodloop gebracht om makkelijk op lpg verdamper te draaien. Dwz stappenmotor afgekoppeld en stationair geregeld met een "gecontroleerd vacuumlek" op het inlaatspruitstuk (slangetje naar Economymeter losgehaald).
Plaatjes:
Begin van het jaar ook nog mee gedaan aan de Elandrun, was weer leuk.
![[Afbeelding: img_8721_zpsnva81ko9.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/img_8721_zpsnva81ko9.jpg)
Dan de remmen van de 740.
De oude schijf en klauw.
![[Afbeelding: 20180714_123703_zpspbn8hubw.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/20180714_123703_zpspbn8hubw.jpg)
De schijf was er eentje van het type met geïntegreerd lager, niet handig als je t mij vraagt. Integreren is leuk, maar een beetje segregatie is soms wel ok.
Dus ook de lagers verwisseld voor een "normale" waar de schijf gewoon los kan.
Hier in test set-up op de werk bank.
![[Afbeelding: 20180601_160539_zpsahkvf0s1.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/20180601_160539_zpsahkvf0s1.jpg)
De klauw + bracket van een 850/V70/C70 past gewoon, de afstand tussen de boutgaten is al overeenkomstig. Alleen heb je een kleine "spacer" nodig. Hele ingewikkelde 3d ontwerpen zijn niet nodig, je kan ze zo bestellen; carrosserieringen van 6mm dik. Let op niet alle ringen zijn exact even dik, dus netjes setjes maken van even dikke ringen.
![[Afbeelding: 20180601_120423_zpsabdkhuum.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/20180601_120423_zpsabdkhuum.jpg)
Die zit er dan zo tussen (test bout), bij montage gewoon de V70 bouten gebruikt waar iets afgezaagd is.
![[Afbeelding: 20180601_160624_zpshwn1y9rq.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/20180601_160624_zpshwn1y9rq.jpg)
En dan heb je dus een stel zuigertjes minder, maar evenveel rem oppervlak, makkelijker in onderhoud;
oud
![[Afbeelding: 20180825_135633_zpsuulpjqrj.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/20180825_135633_zpsuulpjqrj.jpg)
nieuw
![[Afbeelding: 20180825_140457_zpsdpe97jsj.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/20180825_140457_zpsdpe97jsj.jpg)
De tijdelijk grotere velgen:
![[Afbeelding: 20180714_222050_zpsqdwcvxpr.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/20180714_222050_zpsqdwcvxpr.jpg)
De 242 net opgehaald uit de stalling
740:
Nieuwe voorremmen:
302 schijven + brackets + nieuwe V70 klauwen
Tijdelijk daarom grotere velgen erop, ben op zoek naar Hydra's, tijdelijk Tritons in gebruik.
De 740 is nu de stalling weer in ivm de overgangsregeling.
Vrijdag nog wel een voorkeuring gehad, ik heb nu mooi 3mnd de tijd om het volgende te verhelpen;
- ruitenwissersproeiers spuiten als opa met prostaatprobleem
- achterknippers knipperen niet oranje genoeg
- downpipe lekt bij overgang naar vaste pijp (goed excuus om die ook gelijk goed te maken).
- koplampen en mistlampen afstellen.
242:
Is inmiddels belastingvrij en voorzien van verse APK
Die nu even als daily in gebruik (als vervanger van de fiets).
Motormanagement nog even in orde maken, nu in noodloop gebracht om makkelijk op lpg verdamper te draaien. Dwz stappenmotor afgekoppeld en stationair geregeld met een "gecontroleerd vacuumlek" op het inlaatspruitstuk (slangetje naar Economymeter losgehaald).
Plaatjes:
Begin van het jaar ook nog mee gedaan aan de Elandrun, was weer leuk.
![[Afbeelding: img_8721_zpsnva81ko9.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/img_8721_zpsnva81ko9.jpg)
Dan de remmen van de 740.
De oude schijf en klauw.
![[Afbeelding: 20180714_123703_zpspbn8hubw.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/20180714_123703_zpspbn8hubw.jpg)
De schijf was er eentje van het type met geïntegreerd lager, niet handig als je t mij vraagt. Integreren is leuk, maar een beetje segregatie is soms wel ok.
Dus ook de lagers verwisseld voor een "normale" waar de schijf gewoon los kan.
Hier in test set-up op de werk bank.
![[Afbeelding: 20180601_160539_zpsahkvf0s1.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/20180601_160539_zpsahkvf0s1.jpg)
De klauw + bracket van een 850/V70/C70 past gewoon, de afstand tussen de boutgaten is al overeenkomstig. Alleen heb je een kleine "spacer" nodig. Hele ingewikkelde 3d ontwerpen zijn niet nodig, je kan ze zo bestellen; carrosserieringen van 6mm dik. Let op niet alle ringen zijn exact even dik, dus netjes setjes maken van even dikke ringen.
![[Afbeelding: 20180601_120423_zpsabdkhuum.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/20180601_120423_zpsabdkhuum.jpg)
Die zit er dan zo tussen (test bout), bij montage gewoon de V70 bouten gebruikt waar iets afgezaagd is.
![[Afbeelding: 20180601_160624_zpshwn1y9rq.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/20180601_160624_zpshwn1y9rq.jpg)
En dan heb je dus een stel zuigertjes minder, maar evenveel rem oppervlak, makkelijker in onderhoud;
oud
![[Afbeelding: 20180825_135633_zpsuulpjqrj.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/20180825_135633_zpsuulpjqrj.jpg)
nieuw
![[Afbeelding: 20180825_140457_zpsdpe97jsj.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/20180825_140457_zpsdpe97jsj.jpg)
De tijdelijk grotere velgen:
![[Afbeelding: 20180714_222050_zpsqdwcvxpr.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/20180714_222050_zpsqdwcvxpr.jpg)
De 242 net opgehaald uit de stalling
![[Afbeelding: 20180922_164106_zpsxizymje1.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/20180922_164106_zpsxizymje1.jpg)