27 September 2018, 21:36
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 27 September 2018, 22:05 door Nicolaas H.)
Mmm ja, zo heb ik het ook gedaan. Weliswaar op het oog omdat ik niet weet hoe ik het kan meten of de kruisen in elkaars verlengde staan, maar toch.
Kan het ook de koppeling zijn? Dat was waarom de as er sowieso uit moest.
Wat mij opvalt na het vervangen van de koppelingsplaat/drukgroep is dat het pedaal heel anders aanvoelt.
Voorheen trapte ik op het pedaal met een beetje weerstand tot op een punt ... en dan ging-ie. Alsof hij over een bepaald punt heen moest, waarna ik kon schakelen.
Nu gaat mijn pedaal supersoepel naar beneden zonder enige weerstand. Ik dacht dat dat te maken had met het feit dat er een nieuwe koppeling in zit. Klopt dat? Hoort dat zo?
Kan het ook de koppeling zijn? Dat was waarom de as er sowieso uit moest.
Wat mij opvalt na het vervangen van de koppelingsplaat/drukgroep is dat het pedaal heel anders aanvoelt.
Voorheen trapte ik op het pedaal met een beetje weerstand tot op een punt ... en dan ging-ie. Alsof hij over een bepaald punt heen moest, waarna ik kon schakelen.
Nu gaat mijn pedaal supersoepel naar beneden zonder enige weerstand. Ik dacht dat dat te maken had met het feit dat er een nieuwe koppeling in zit. Klopt dat? Hoort dat zo?
![[Afbeelding: avatar.png]](http://www.nikniek.nl/afbeeldingen/avatar.png)
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]