Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Onderstel 740
Je weet wat een panhard stang is......... haal die maar is weg en je kan de hele achterkant van je auto van links naar rechts bewegen. De panhard stang zit nl diagonaal onder de auto en zit met 1 kant aan de achteras en de andere kant aan de bodem en die panhard stang voorkomt de zijwaartse beweging van je starre achteras, en des te lager de auto des te langer word de stang oftewel de stang word niet langer maar als je een rechthoek neemt en je trekt daar een diogonale lijn in en je beweegt die lijn naar beneden dan treedt hij buiten de rechthoek en dat is je zijwaartse beweging van je achteras. Een achterwiel aan gedreven auto met starre achteras zie ook wel is wiebelen met zijn kont als ie met een wiel een kuil of heuveltje heeft gepakt, met bij voorbeeld extreem uit veren is het weer het omgekeerde maar hetzelfde verhaal. Wat dopski al aangeeft mogelijk hoef je je geen zorgen te maken om een paar cm verlaging, ik zelf hebt het nog niet opgemeten wat het verschil is bij stilstaaand maar ik leg er ook nog wat bredere sloffen onder en dan is elke zijwaartse beweging al voldoende om de banden aan te laten lopen op het binnenscherm. Ik had dit nl al met 16” hydra velgen met 205 breed bij het nemen van de rechterbocht en direct een drempel een geluid van aanlopend rubber op staal en dan had ik standaard veren met hulpveren ivm gastank.
Antwoord

Berichten in dit topic
Onderstel 740 - door Archermusic - 3 September 2018, 08:20
RE: Onderstel 740 - door RM - 3 September 2018, 12:39
RE: Onderstel 740 - door Dopski - 3 September 2018, 19:59
RE: Onderstel 740 - door Archermusic - 3 September 2018, 20:30
RE: Onderstel 740 - door Grey240Polar - 4 September 2018, 13:22
RE: Onderstel 740 - door RM - 3 September 2018, 21:15
RE: Onderstel 740 - door Archermusic - 4 September 2018, 16:03

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  740 turbo velg op volvo 245 (1979) met turbo onderstel daanheijn 9 8.328 9 August 2010, 16:50
Laatste bericht: janspeed

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)