20 August 2018, 22:06
Volgens mij wordt alleen het printplaatje met de 2115 chip erop uit de teller gehaald door een paar handigerds. Daar gaat 12V en het achterassignaal in via rood zwart en blauw, en komt een signaal voor de ECU uit de buitenste van de drie kleine stekkergaatjes verderop de printplaat.
Ongeveer: De niet-turbo ECU wil weten of de auto rolt of stilstaat met gas los. In een rollende auto houdt ie het stationair toerental een paar honderd rpm hoger dan in een stilstaande. Zonder signaal houdt de ECU het toerental altijd wat hoger. Wat de turbo-ECU doet weet ik niet.
Ongeveer: De niet-turbo ECU wil weten of de auto rolt of stilstaat met gas los. In een rollende auto houdt ie het stationair toerental een paar honderd rpm hoger dan in een stilstaande. Zonder signaal houdt de ECU het toerental altijd wat hoger. Wat de turbo-ECU doet weet ik niet.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

