20 August 2018, 20:22
(20 August 2018, 14:07)skidje schreef: Waarom moet die met de teller communiceren? De puls van het diff is toch voldoende en dan nog hebben er sommige ecu's geen last van als dat signaal ontbreekt. Blijkbaar gaat het alleen om af en toe een afname en toename te zien van het aantal pulsen (ofwel dat de ecu weet dat je stil staat.) Teller is in ieder geval niet nodig daar er veel oude ombouwprojecten bestaan waarin de oude mechanische teller nog steeds is gemonteerd.
In de tweede post werd een opmerking gemaakt over het verbinden van de teller met de ECU.
Maar ik heb alles ingebouwd in een 245 uit 1976 dus met oorspronkelijk kabel gedreven teller. Dus als de pulsen direct aan de ECU koppelen voldoende is, dan ben ik geholpen.
Een elektrische teller inbouwen is mijn volgende stap.
Laatste vraag, zou het kunnen dat missen van de puls kan leiden tot een ander lucht/brandstof mengsel wanneer je bijv staat te wachten voor een stoplicht. Af en toe rookt mijn auto dan maar niet altijd. De turbo en de leiding naar de intercooler is helemaal droog, zonder vettige aanslag e.d. En olieverbruik is ook nul.