Rekenen maar: https://www.willtheyfit.com/index.php?wi...offset2=20
Deze is ook wel nuttig: https://ozvolvo.org/discussion/4661/240-...-backspace
Tenslotte de Eiker 17x7,5 velgen, die hebben een brave offset van 20 en passen zonder spacer onder de RWD Volvo: https://www.bneshop.com/collections/240/...classic-e1
Zoals de Beemers nu zijn gaan ze 46 mm naar binnen (zelfs zonder band), ik gok dat ze dan de veerpoot en/of de onderste veerschotel ruimschoots raken. Waarschijnlijk moet dat 25-30 mm minder en dan zitten ze zo goed als keurig in de midden! En heb je plek voor je 25-30 mm adapter/spacer.
In de topic van de Polarbear kan je zien dat 30 mm naar buiten nog prima gaat met 215 banden.
Let op dat je spacer/adapter een gat heeft van 65,1 mm waar het uitsteeksel vd Volvo naaf inpast. En een dito uitsteeksel aan de andere kant voor de BBS is misschien wel handig om alles gecentreerd te houden. 215 banden zijn smalachtig op die toetervelgen, daar is ws. weinig aan te doen behalve plaatwerk naar buiten rollen en dergelijke.
Deze is ook wel nuttig: https://ozvolvo.org/discussion/4661/240-...-backspace
Tenslotte de Eiker 17x7,5 velgen, die hebben een brave offset van 20 en passen zonder spacer onder de RWD Volvo: https://www.bneshop.com/collections/240/...classic-e1
Zoals de Beemers nu zijn gaan ze 46 mm naar binnen (zelfs zonder band), ik gok dat ze dan de veerpoot en/of de onderste veerschotel ruimschoots raken. Waarschijnlijk moet dat 25-30 mm minder en dan zitten ze zo goed als keurig in de midden! En heb je plek voor je 25-30 mm adapter/spacer.
In de topic van de Polarbear kan je zien dat 30 mm naar buiten nog prima gaat met 215 banden.
Let op dat je spacer/adapter een gat heeft van 65,1 mm waar het uitsteeksel vd Volvo naaf inpast. En een dito uitsteeksel aan de andere kant voor de BBS is misschien wel handig om alles gecentreerd te houden. 215 banden zijn smalachtig op die toetervelgen, daar is ws. weinig aan te doen behalve plaatwerk naar buiten rollen en dergelijke.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969