4 June 2018, 23:05
Wat mij heeft tegengehouden om ooit een 240 met airco te kopen [of er een in te bouwen] waren de lauwe reacties op de werking van Volvo's airco, speciaal in een Estate [vanwege de extra kubieke meters].
In dit filmpje
https://www.youtube.com/watch?v=hnh9HshhjCs
hoorde ik voor het eerste dat de 240 op de US-markt een GM airco had. Is dit een andere airco dan die in de Europese versie? Omdat de Amerikanen al heel lang gewend zijn aan een airco in de auto neem ik zomaar aan dat de US-versie beter is dan de EU-versie.
Even verder zoekend kwam ik op deze site een heleboel airco-materiaal tegen.
https://www.carid.com/1991-volvo-240-ser...&sub-model[Liter][]=2.3L
Is zoiets mogelijk in een Europese 240 [MJ1991]; heeft iemand dit wel eens geprobeerd en is het te doen?
Zijn er andere [milieu-]wetten in Nederland die zoiets misschien verbieden?
Ben benieuwd wat jullie reacties zijn.
In dit filmpje
https://www.youtube.com/watch?v=hnh9HshhjCs
hoorde ik voor het eerste dat de 240 op de US-markt een GM airco had. Is dit een andere airco dan die in de Europese versie? Omdat de Amerikanen al heel lang gewend zijn aan een airco in de auto neem ik zomaar aan dat de US-versie beter is dan de EU-versie.
Even verder zoekend kwam ik op deze site een heleboel airco-materiaal tegen.
https://www.carid.com/1991-volvo-240-ser...&sub-model[Liter][]=2.3L
Is zoiets mogelijk in een Europese 240 [MJ1991]; heeft iemand dit wel eens geprobeerd en is het te doen?
Zijn er andere [milieu-]wetten in Nederland die zoiets misschien verbieden?
Ben benieuwd wat jullie reacties zijn.
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]