27 May 2018, 10:29
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 27 May 2018, 10:32 door Grey240Polar.)
Bedankt voor de tip, da's misschien interessant als ik dichterbij niets kan vinden (beneden de grote rivieren).
Ik zie hier iemand onder de naam "Volvo 164E" die (redelijk recent) meerdere sets aanbiedt, die had ik al gePBt en wacht nog op antwoord.
Het is overigens niet dat ik geen Virgo's heb, ik heb er nl. vijf. Maar bij een bezoekje aan een banden- en velgenspecialist bleek al snel dat er één naar de schroothoop kan. Visueel weinig op aan te merken totdat je de velg ziet draaien. Dan zie je wat geslinger (een slag) waarvan ik in eerste instantie dacht "is dat nou zo erg?" Bij een snelwegtest met dit wiel RA bleek: ja, dat is het.
Ik heb er net het filmpje van geupload dat ik eerder had gemaakt (let even niet op de rand van de velg, maar kijk naar het hart en waar de band aansluit). Dit zou volgens de specialist niet gericht kunnen worden.
Inmiddels heb ik een vijfde velg op de kop getikt die er weinig gebruikt uitzag, maar ook die bleek niet helemaal recht. Nu heb ik twee rechte velgen en twee die heel licht slingeren, maar op de achteras mogelijk acceptabel zijn. Ik wil eigenlijk gewoon vier rechte velgen hebben voordat ik die laat stralen en poedercoaten.
Ik rijd nu Draco's (ET25 i.p.v. 20) met 195/65R15 banden. Dat is ook de reden waarom ik voorzichtig ben met het toepassen van een afwijkende maat. Deze combinatie gaat best goed, maar door de jaren heen vond ik op twee plekken toch bewijs van aanlopen van de banden.
Ik zie hier iemand onder de naam "Volvo 164E" die (redelijk recent) meerdere sets aanbiedt, die had ik al gePBt en wacht nog op antwoord.
Het is overigens niet dat ik geen Virgo's heb, ik heb er nl. vijf. Maar bij een bezoekje aan een banden- en velgenspecialist bleek al snel dat er één naar de schroothoop kan. Visueel weinig op aan te merken totdat je de velg ziet draaien. Dan zie je wat geslinger (een slag) waarvan ik in eerste instantie dacht "is dat nou zo erg?" Bij een snelwegtest met dit wiel RA bleek: ja, dat is het.
Ik heb er net het filmpje van geupload dat ik eerder had gemaakt (let even niet op de rand van de velg, maar kijk naar het hart en waar de band aansluit). Dit zou volgens de specialist niet gericht kunnen worden.
Inmiddels heb ik een vijfde velg op de kop getikt die er weinig gebruikt uitzag, maar ook die bleek niet helemaal recht. Nu heb ik twee rechte velgen en twee die heel licht slingeren, maar op de achteras mogelijk acceptabel zijn. Ik wil eigenlijk gewoon vier rechte velgen hebben voordat ik die laat stralen en poedercoaten.
Ik rijd nu Draco's (ET25 i.p.v. 20) met 195/65R15 banden. Dat is ook de reden waarom ik voorzichtig ben met het toepassen van een afwijkende maat. Deze combinatie gaat best goed, maar door de jaren heen vond ik op twee plekken toch bewijs van aanlopen van de banden.
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47

