Ik heb mijn Opel Admiral in 2005 laten taxeren door een oldtimer taxateur. Mijn pa liet die dag zijn net gerstaureerde fiat 850 special taxeren en mijn schoonvader zijn volvo 145.
Mijn opel die toen echt een nieuwe laklaag nodig had omdat volledig verdroogd was en overal begon los te laten taxeerde de Opel evengoed op €5500 en ik had dat niet verwacht. Ik had lager verwacht vanwege de lak. Zijn conclusie was het is een pure goed rijdende originele auto die onverprutst is en waar nog nooit aan gelast was en op 1 plekje na een plamuur plek had van een euro munt. De fiat 850 special van mijn pa was net klaar en die werd getaxeerd op €4500 en die had ik hoger ingeschat. En de Volvo 145 weet ik even niet meer maar die zat net boven de €5000 dacht ik
Aangezien het lakwerk van de volvo ook na 6 jaar wat gebruik sporen vertoonde en er wat laswerk aan zat heb ik de auto na het lassen in 2010 daar waar nodig weer strak getrokken en is toen op transport gegaan om te laten spuiten. Hij heeft gelijk de velgen laten coaten en nog wat zaken aangepakt zoals de bekleding en dat scoort punten. Daar keek de eerste taxateur dus niet naar. Bij de laatste taxatie werd de volvo getaxeerd op €8800.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat de VKV echt een aanrader is. Ze nemen de tijd, leggen alles uit hoe het werkt met die punten telling. Ik was er eg goed over te spreken. Mijn 245 gaat ook zeker naar een taxateur van de VKV.
Wat wel opvallend was bij de VKV taxateur is dat hij niet met de auto ging rijden en dat deed de taxateur die mijn opel destijds taxeerde wel.
Mijn opel die toen echt een nieuwe laklaag nodig had omdat volledig verdroogd was en overal begon los te laten taxeerde de Opel evengoed op €5500 en ik had dat niet verwacht. Ik had lager verwacht vanwege de lak. Zijn conclusie was het is een pure goed rijdende originele auto die onverprutst is en waar nog nooit aan gelast was en op 1 plekje na een plamuur plek had van een euro munt. De fiat 850 special van mijn pa was net klaar en die werd getaxeerd op €4500 en die had ik hoger ingeschat. En de Volvo 145 weet ik even niet meer maar die zat net boven de €5000 dacht ik
Aangezien het lakwerk van de volvo ook na 6 jaar wat gebruik sporen vertoonde en er wat laswerk aan zat heb ik de auto na het lassen in 2010 daar waar nodig weer strak getrokken en is toen op transport gegaan om te laten spuiten. Hij heeft gelijk de velgen laten coaten en nog wat zaken aangepakt zoals de bekleding en dat scoort punten. Daar keek de eerste taxateur dus niet naar. Bij de laatste taxatie werd de volvo getaxeerd op €8800.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat de VKV echt een aanrader is. Ze nemen de tijd, leggen alles uit hoe het werkt met die punten telling. Ik was er eg goed over te spreken. Mijn 245 gaat ook zeker naar een taxateur van de VKV.
Wat wel opvallend was bij de VKV taxateur is dat hij niet met de auto ging rijden en dat deed de taxateur die mijn opel destijds taxeerde wel.