15 April 2018, 15:25
En toen was daar de APK... Op een veuls te natte woensdagmiddag de Volvo naar Gerard Mulder gebracht. De bedoeling was een vlotte APK, en dan meteen door voor het spuiten en plaatsen van de achterklep. Dat liep iets anders.
Op zich geen schokkende zaken (fuseekogel, stuurkogel, rubbers van de reactiestangen achter), maar het meest bizarre was de afkeur vanwege een doorgerotte trekhaak
... Die had ik nog niet eerder gehoord. Is je auto vrijwel zonder roest, wordt 'ie afgekeurd op de trekhaak
. Maar goed, dan maar op zoek naar een andere. Die heb ik inmiddels gevonden, met dank aan Volvo Woudenberg. Vorige week heb ik de haak naar Lienden gebracht en konden we meteen over twee andere problemen in gesprek. Tijdens de veel te natte rit kreeg ik na een minuut of 10 hozen ineens natte schoenen. En niet een beetje nat, maar zeiknat. Achteraf bleek de zekeringenkast ook vol water te staan. Joost mag weten waar dat naar binnen komt, Gerard heeft een hoop ervaring met lekkende 240's en gaat op zoek. Daarnaast vind ik dat de auto de laatste tijd te vaak op drie cilinders start. Gaat hij ook naar kijken. Hopelijk is het iets simpels (lekkende verstuiver), maar het kan ook de dure variant zijn (spinnekop lek). Die laatste schijn je te kunnen reviseren, maar dan is het maar de vraag of je 'm weer echt vloeistofdicht krijgt. En dan hebben we het over een nieuwe spinnekop. Het wachten is op het verlossende telefoontje uit Lienden.
Doordat dit allemaal wat langer duurt is inmiddels ook de taxatie verlopen. Nu sta ik een beetje voor een dilemma. Nu een (veel hoger dan gehoopte) rekening voor de APK, dan taxeren en na de zomer de achterklep doen (en 'm dan weer taxeren), of de auto een tijdje aan de kant, helemaal klaar maken (achterklep, maar wil ook de wielen laten stralen en coaten en de linker stoel opnieuw vullen) en dan laten taxeren. Dat laatste kost het minst (want ik spaar een keer taxeren uit en een aantal maanden brandstof), maar houdt wel in dat 'ie de komende maanden niet op de weg komt. Ik wil namelijk niet het risico lopen dat er zonder geldige taxatie schade ontstaat. Dan wordt het pas echt duur. Gaan we de komende tijd maar eens rustig over nadenken...
De patiënt in de wachtkamer:
Op zich geen schokkende zaken (fuseekogel, stuurkogel, rubbers van de reactiestangen achter), maar het meest bizarre was de afkeur vanwege een doorgerotte trekhaak

Doordat dit allemaal wat langer duurt is inmiddels ook de taxatie verlopen. Nu sta ik een beetje voor een dilemma. Nu een (veel hoger dan gehoopte) rekening voor de APK, dan taxeren en na de zomer de achterklep doen (en 'm dan weer taxeren), of de auto een tijdje aan de kant, helemaal klaar maken (achterklep, maar wil ook de wielen laten stralen en coaten en de linker stoel opnieuw vullen) en dan laten taxeren. Dat laatste kost het minst (want ik spaar een keer taxeren uit en een aantal maanden brandstof), maar houdt wel in dat 'ie de komende maanden niet op de weg komt. Ik wil namelijk niet het risico lopen dat er zonder geldige taxatie schade ontstaat. Dan wordt het pas echt duur. Gaan we de komende tijd maar eens rustig over nadenken...
De patiënt in de wachtkamer:
![[Afbeelding: wciamp.jpg]](http://i64.tinypic.com/wciamp.jpg)