12 November 2017, 15:12
Die 30 euro is geen geld inderdaad. Ik merk aan de bewegingen van de vacuummeter op mijn eigen dash wel dat een snelheidsgestuurde cruise control wel degelijk meer doet dan alleen de gaskabel voor je vasthouden, ook op mijn niet erg bergachtige dagelijkse traject Utrecht-Den Haag.
Als ik naar dit plaatje uit het Greenbook kijk lijkt het alsof de vroege 240's (dus met tellerkabel) een snelheidsopnemer achterop het instrumentencluster hebben. Dat zou betekenen dat er wel degelijk op de actuele snelheid gestuurd wordt. Toch?
Ik heb een universeel setje van JohnGold ingebouwd, ben ik erg tevreden over: Klik
(12 November 2017, 12:41)jos245 schreef: Het werkt waarschijnlijk net zoasl de vroege cruisecontrol van de 2 serie : het gaspedaal kun je mechanisch vastzetten op een gewenste snelheid maar er is verder geen electronica van de snelheidsmeter aan gekoppeld .Dus bergop of bergaf blijft je snelheid niet hetzelfde.
Als ik naar dit plaatje uit het Greenbook kijk lijkt het alsof de vroege 240's (dus met tellerkabel) een snelheidsopnemer achterop het instrumentencluster hebben. Dat zou betekenen dat er wel degelijk op de actuele snelheid gestuurd wordt. Toch?
(12 November 2017, 13:05)BartJu schreef: Ben ook wel benieuwd naar de ervaringen hiermee, of met de andere retro-fit systemen die Conrad al langer aanbied (was t van oa Weaco?)
Ik heb een universeel setje van JohnGold ingebouwd, ben ik erg tevreden over: Klik
Volvo 240 '83 B23A - M46 - 223.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km
Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km
Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km