25 October 2017, 16:54
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 25 October 2017, 17:09 door Marc1970.)
Achter is juist wel een probleem omdat de veer onder en boven eindigt in een varkensstaartje waarmee hij vast zit. Als je de 240 veerschotel monteert, ben je van de bovenste krul af.
Voor in mindere mate, alhoewel ook die veer eindigt in een platgeslepen deel wat tegen de veerschotels ligt. Ik heb voor de rest nul komma nul ervaring met veren afzagen, dus dat gedeelte is voor je eigen rekening.
Vooraan gebruik je het gewicht vd auto om alles rustig te laten verlopen. In grote lijnen. Haal het wiel eraf, laat de auto met de punt vd wielarm op een breedachtig blok hout zakken. Haal de onderste fuseekogel-moer los, de stabilisatorstang en de schokbreker, blokje blijft onder de wielarm, als je de fuseekogelpen lost (heeft weleens een technisch tikje nodig, of een kogeltrekker) en de auto omhoog krikt, komt de veer vanzelf een keer los te liggen. Is best een heel eind veerweg, remslangen en stuurstang in de gaten houden.
Goede lange garagekrik en goede kriksteunen/punten onder de auto zijn wel een vereiste voor deze grap, en ga er hoedanook nooit onder liggen zonder assteunen oid.
Voor in mindere mate, alhoewel ook die veer eindigt in een platgeslepen deel wat tegen de veerschotels ligt. Ik heb voor de rest nul komma nul ervaring met veren afzagen, dus dat gedeelte is voor je eigen rekening.
Vooraan gebruik je het gewicht vd auto om alles rustig te laten verlopen. In grote lijnen. Haal het wiel eraf, laat de auto met de punt vd wielarm op een breedachtig blok hout zakken. Haal de onderste fuseekogel-moer los, de stabilisatorstang en de schokbreker, blokje blijft onder de wielarm, als je de fuseekogelpen lost (heeft weleens een technisch tikje nodig, of een kogeltrekker) en de auto omhoog krikt, komt de veer vanzelf een keer los te liggen. Is best een heel eind veerweg, remslangen en stuurstang in de gaten houden.
Goede lange garagekrik en goede kriksteunen/punten onder de auto zijn wel een vereiste voor deze grap, en ga er hoedanook nooit onder liggen zonder assteunen oid.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969