21 July 2017, 23:21
Ah, zo zou ik het ook doen met de slangen.
Ik denk dat de motor nu te rijk staat oftewel lucht te kort komt, CO te hoog. Met deze carburateur is CO afstellen redelijk makkelijk, zit een simpel schroefje onderin. Procedure staat in TP11740, D1 t/m D15. De percentages zijn leuk en aardig als je een CO meter hebt, maar je kan het ook redelijk op gehoor doen. Draai de CO omhoog (schroef omlaag) tot het echt ruim te rijk staat (toerental blijft stijgen tot een soort eindnivo), dan de CO weer verlagen tot je toerental ineens begint in te zakken. Dan nog een kwart tot een halve slag CO erbij voor het gemak.
ALs je de hele CO afstelling kwijt bent, staat de basis-sproeierhoogte bij D35, 2,5 mm onder de venturi. Dat is een rijke afstelling.
Ik denk dat de motor nu te rijk staat oftewel lucht te kort komt, CO te hoog. Met deze carburateur is CO afstellen redelijk makkelijk, zit een simpel schroefje onderin. Procedure staat in TP11740, D1 t/m D15. De percentages zijn leuk en aardig als je een CO meter hebt, maar je kan het ook redelijk op gehoor doen. Draai de CO omhoog (schroef omlaag) tot het echt ruim te rijk staat (toerental blijft stijgen tot een soort eindnivo), dan de CO weer verlagen tot je toerental ineens begint in te zakken. Dan nog een kwart tot een halve slag CO erbij voor het gemak.
ALs je de hele CO afstelling kwijt bent, staat de basis-sproeierhoogte bij D35, 2,5 mm onder de venturi. Dat is een rijke afstelling.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969