30 June 2017, 00:09
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 30 June 2017, 09:32 door Grey240Polar.)
(29 June 2017, 22:42)Rob schreef: Oud topic weer nieuw leven ingeblazen (m.a.w. alle foto's en links weer gangbaar gemaakt dankzij Kt#$@-photobucket!)
FAQ: Revisie remklauw
Heb je vast wel wat aan mbt je vastzittende zuiger
Ja, vast wel. Maar ik zie nog steeds alleen afbeeldingen met de tekst "Please update your account to enable 3rd party hosting".
Mijn foto's zijn gelinkt vanaf Imgur, ik ben gestopt met Photobucket.
(29 June 2017, 22:39)Marc1970 schreef: Die met ingeslagen letters e.d. is de Girling. Zitten ook R clipjes door de pennen. Volgens mij staat het logootje op 1 van die ronde knokkels.
Girling of TRW, de websites lijken als twee druppels water op elkaar en beiden vallen tegenwoordig onder ZF (sinds 2015).
Ik denk dat Girling een OEM was en TRW aftermarket.
Wat verder zoeken op remklauwen voor mijn 245 levert iig geen resultaten meer op bij Girling, en bij TRW alleen nog voor de achterremmen, de klauwen voor geventileerde voorschijven zijn al niet meer nieuw leverbaar. Ik denk dus dat het spul voor onze oude Volvo's uitgefaseerd wordt en bestaande voorraden opgemaakt.
Eigenlijk is alleen nog het onderscheid ATE vs Girling/TRW van belang bij het bestellen bij onderdelenleveranciers.
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47