24 March 2017, 19:44
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 24 March 2017, 19:55 door Grey240Polar.)
Ik zou ook geneigd zijn te denken dat het wel reparabel is, technisch gezien, maar uiteraard afhankelijk van de verzekeringsvorm en eventuele taxatiewaarde.
Maar met mijn 1970 Amazon is het anders gelopen. Deze had ik eind 2006 verkocht aan mensen die vanwege een aanrijding op zoek waren naar een nieuwe auto en wel in een oldtimer op LPG wilden gaan rijden. Af en toe keek ik nog eens bij de RDW naar het kenteken, en op een keer, niet eens zo lang na de verkoop, zag ik dat er achter "wacht op keuren" "ja" was ingevuld. Dit was maandenlang het geval totdat op een keer het kenteken niet meer werd gevonden.
Toen kwam ik erachter wat WOK inhoudt:
Bij verkoop was de auto in een prima technische staat, dus het kan haast niet anders dan het resultaat van een ongeval zijn geweest.
RIP Amazon...
Maar met mijn 1970 Amazon is het anders gelopen. Deze had ik eind 2006 verkocht aan mensen die vanwege een aanrijding op zoek waren naar een nieuwe auto en wel in een oldtimer op LPG wilden gaan rijden. Af en toe keek ik nog eens bij de RDW naar het kenteken, en op een keer, niet eens zo lang na de verkoop, zag ik dat er achter "wacht op keuren" "ja" was ingevuld. Dit was maandenlang het geval totdat op een keer het kenteken niet meer werd gevonden.
Toen kwam ik erachter wat WOK inhoudt:
Citaat:RDW:
Voor een voertuig dat beschadigd is, of bij controle niet voldoet aan de technische eisen, kan de politie of de verzekeraar een melding “wachten op keuren” (WOK) in het register plaatsen. Alleen na een keuring door de RDW wordt deze melding verwijderd. Tot die tijd mag niet met het voertuig op de openbare weg gereden worden. Doet u dit wel, dan bent u in overtreding.
Bij verkoop was de auto in een prima technische staat, dus het kan haast niet anders dan het resultaat van een ongeval zijn geweest.
RIP Amazon...
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47