30 January 2017, 22:59
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 29 October 2020, 16:11 door Grey240Polar.)
Dat is inmiddels inderdaad gebeurd, maar zoals je in mijn vorige bericht kon lezen ben ik niet helemaal tevreden met het antwoord, al ga ik er verder geen actie op ondernemen.
Ter compensatie krijg ik een origineel Volvo filter opgestuurd, en dat vind ik op zich wel netjes.
Waarom ik weet dat dat ongeveer 15 jaar geleden moet zijn gebeurd is omdat ik een redelijk goed grafisch geheugen heb. Veel van de filters die ik op de Amazon gebruikte kwamen van het VOD in Elshout (ik was lid van de V44 Vereniging), en die waren helemaal OK. Maar ik ging ook regelmatig naar de Volvo onderdelenbeurs in Utrecht waar ik er ook wel eens heb gekocht. Dat ik toen die afwijkende omloopklep al heb gezien zit ergens in mijn geheugen en kwam nu weer bovendrijven. Ook heb ik rond die tijd een keer een filter eraf gedraaid waarvan de rubberen ring aan het blok bleef plakken. Dat is me met de OEM nog nooit gebeurd. Maar het is pas nu dat ik me realiseer wat er toen aan de hand was.
Skandix heeft van de OEM de Volvo en Bosch uitvoering voor € 7,90 resp. € 6,90. Zeker geen slechte prijzen. De Mann Filter uitvoering (W 917) gaat op NLse automaterialensites voor rond de € 7. Vorig jaar betaalde ik voor die laatste € 9,10 in een fysieke automaterialenzaak, ook niet te duur gezien het feit dat je ook nog de zaak en het personeel moet betalen.
Als je een legitiem OEM filter onder een UV lamp houdt krijg je een productiestempel te zien; dit geldt voor alle door Mann Filter geproduceerde oliefilters, ongeacht welk merk ze erop hebben gedrukt. Hieronder een Bosch:
Ter compensatie krijg ik een origineel Volvo filter opgestuurd, en dat vind ik op zich wel netjes.
Waarom ik weet dat dat ongeveer 15 jaar geleden moet zijn gebeurd is omdat ik een redelijk goed grafisch geheugen heb. Veel van de filters die ik op de Amazon gebruikte kwamen van het VOD in Elshout (ik was lid van de V44 Vereniging), en die waren helemaal OK. Maar ik ging ook regelmatig naar de Volvo onderdelenbeurs in Utrecht waar ik er ook wel eens heb gekocht. Dat ik toen die afwijkende omloopklep al heb gezien zit ergens in mijn geheugen en kwam nu weer bovendrijven. Ook heb ik rond die tijd een keer een filter eraf gedraaid waarvan de rubberen ring aan het blok bleef plakken. Dat is me met de OEM nog nooit gebeurd. Maar het is pas nu dat ik me realiseer wat er toen aan de hand was.
Skandix heeft van de OEM de Volvo en Bosch uitvoering voor € 7,90 resp. € 6,90. Zeker geen slechte prijzen. De Mann Filter uitvoering (W 917) gaat op NLse automaterialensites voor rond de € 7. Vorig jaar betaalde ik voor die laatste € 9,10 in een fysieke automaterialenzaak, ook niet te duur gezien het feit dat je ook nog de zaak en het personeel moet betalen.
Als je een legitiem OEM filter onder een UV lamp houdt krijg je een productiestempel te zien; dit geldt voor alle door Mann Filter geproduceerde oliefilters, ongeacht welk merk ze erop hebben gedrukt. Hieronder een Bosch:
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47

