29 January 2017, 22:50
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 29 January 2017, 23:03 door Grey240Polar.)
(29 January 2017, 20:04)boedr schreef: euh er staat geen volvo op en je geeft aan dat je bewust imitatie hebt gekocht, wat is het probleem behalve dat het imitatie is wat er is aangeschaft?
ik monteer enkel volvo filters gewoon omdat het 2-3 euro scheelt en voor zo'n klein verschil ik geen concessies gaan doen op eventuele kwaliteit.
Het probleem is dat ik juist niet bewust een imitatie bestelde, ik bestelde uit drie opties de goedkoopste. Als ik bewust op zoek zou zijn naar een imitatie, dan zou ik op eBay of Chinese sites gaan kijken.
Skandix zegt kwaliteit hoog in het vaandel te hebben. Ik heb inmiddels enkele onderdelen onder het eigen merk gekocht waaronder koolborstels voor de dynamo en een luchtfilter. Bij geen van beiden zou ik de kwaliteit in twijfel trekken, sterker nog, het luchtfilter lijkt me zelfs beter dan de Mann Filter die ik er nu in heb zitten.
Om een lang verhaal kort te maken, ik ging ervan uit een filter van een alternatief fabrikaat te krijgen waarvan je direct ziet dat je niet met het origineel te maken hebt, en waarvan je de kwaliteit niet bij voorbaat in twijfel hoeft te trekken (bijv. Fram o.i.d.).
Het kenmerk van een vervalsing is een zeer op het origineel lijkend product, maar waarvan de constructie zo goedkoop mogelijk moet zijn, kwaliteit is een van de laagste prioriteiten.
Het betreffende filter voldoet bijna helemaal hieraan: het draagt weliswaar niet het woord Volvo (al zou dat even goed wel het geval kunnen zijn) het uiterlijk is een kopie van het origineel. Het meest in het oog springt het onbeschaamde gebruik van het Volvo artikelnummer en barcode. Het verbaasde me een dergelijk product via een gerenommeerde leverancier te krijgen. Als Skandix te goeder trouw handelt, dan zijn zij m.i. zelf ook het slachtoffer geworden van piraterij.
Het gebruik van Volvo filters is uiteraard een goed streven, maar als je eenmaal weet dat Mann Filter W 917 het èchte origineel is, waarom zou je dan extra betalen voor een andere opdruk?
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47