Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kijkje in een benzinefilter na 69.000 km
(2 January 2017, 13:09)jehannes schreef: leuk!,

ben een beetje bang dat die van mijn donor 940 nog nooit is vervangen. (780000 km ) haha. wilde deze wel graag vervangen bij de ombouw maar de fittingen wilden niet los. toen toch maar onder de 142 geplaatst met het idee om die later te vervangen. maar daar nooit weer over na gedacht. als ik die er tussen uit krijg dan zal ik hem ook even openbreken.

Wow, ik ben nog niet op de helft.
780.000 km op hetzelfde filter zonder blokkade van het filter of injectorproblemen kan ik me bijna niet voorstellen. Als je het filmpje kijkt dat ik in mijn vorige bericht linkte, dan zie je dat dat filter met 305.000 mijl erop toch echt wel naar zijn grootje is. Schone benzine kwam er in een experimentje zelfs smeriger uit... Dodgy

Eerlijk is eerlijk, ik zou die onder mijn auto ook nog (lang) niet vervangen hebben als ik nu niet de pomp had moeten vervangen. Er zat helemaal geen gruis o.i.d. in, maar er is door de jaren heen toch wel heel wat fijne vervuiling in de benzine door het filter tegen gehouden. Het zag er vele malen erger uit dat ik ooit zou hebben verwacht... Nee, voor de 14-25 eurootjes ga ik het toch maar "volgens het boekje" doen.

Ik ben wel benieuwd naar een fotootje (of twee) van jouw benzinefilter als het zover is...
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47
Antwoord

Berichten in dit topic
Kijkje in een benzinefilter na 69.000 km - door jehannes - 2 January 2017, 13:09
RE: Kijkje in een benzinefilter na 69.000 km - door Grey240Polar - 3 January 2017, 14:21

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)