12 June 2006, 16:58
Omdat twee van mijn vier banden langzaam leegliepen, ben ik vanmiddag naar Euromaster geweest om de velgranden (of hoe noem je dat) te laten schuren (de lak bladderde) en de banden met stikstof te laten vullen. Hopelijk is dit probleem nu opgelost, maar gelukkig kwam er weer een andere voor in de plaats: de linker achterband bleek te hebben aangelopen. Waarschijnlijk gebeurt dit alleen bij zware belasting (caravan), maar er moet iets aan gedaan worden.
Was het iemand bekend dat 205/60 eigenlijk te breed is voor de Virgo?
En belangrijker: wat is de beste oplossing? Vier nieuwe banden zie ik niet echt zitten, ze zijn immers net nieuw, maar spoorverbreders schijnen wel een mogelijkheid te zijn. Dat mag dan weer volgens de een wel en volgens de ander niet voor de APK, maar dat is even van ondergeschikt belang.
Wie kan mij adviseren in deze? Enige haast is geboden: ik heb mijn moeder beloofd zaterdag haar caravan weg te brengen, maar met deze nieuwe informatie durf ik dat niet aan.
Alvast bedankt!
Was het iemand bekend dat 205/60 eigenlijk te breed is voor de Virgo?
En belangrijker: wat is de beste oplossing? Vier nieuwe banden zie ik niet echt zitten, ze zijn immers net nieuw, maar spoorverbreders schijnen wel een mogelijkheid te zijn. Dat mag dan weer volgens de een wel en volgens de ander niet voor de APK, maar dat is even van ondergeschikt belang.
Wie kan mij adviseren in deze? Enige haast is geboden: ik heb mijn moeder beloofd zaterdag haar caravan weg te brengen, maar met deze nieuwe informatie durf ik dat niet aan.
Alvast bedankt!