30 October 2016, 21:20
lenlux schreef:Ik vraag me al een tijdje af :-) ik rijd nu in een GLT uit '84, met een B23E blok (k-jet), volgens de boekjes zo'n 133 PK. Nu kijk ik weleens naar modernere GLT's met de B23F, maar hiervan zegt het boekje dat er zo'n 114PK's zijn. Verschilt dus 20 PK, best veel vind ik!
Ik had eigenlijk gedacht dat het latere type GLT met de B23F nog wat krachtiger reed - maar gezien de PK's is dat niet zo - of toch wel? Ben benieuwd!
Die nieuwe GLT heeft de B230F (B23F was alleen in USA met nauwelijks vermogen) Hoewel ik denk rond 87-88 ook nog met B230E welke in de 7-serie weer iets meer vermogen had.
Als ik zou moeten kiezen dan zeker B230F met 531 kop (iets vrlaagd/evlakt) met goede nokkenas. Die wint hat qua vermogen wel van e B23E en zal dan ook nog eens een beter km/ltr vertonen.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..