14 October 2016, 22:37
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 14 October 2016, 22:39 door Nicolaas H.)
Het is al weer een tijdje geleden maar bij mij lag het in de motor zelf [van mijn 84-er]. In de binnenzijde van de huls van de motor zitten twee magneten en die waren los van de metalen wand gekomen. Er bestaat metaallijm om ze er weer aan te bevestigen. In ieder geval heb ik er daarna geen last meer van gehad.
Maar goed, volgens mij kan het meer oorzaken hebben. Er zitten in het mechanisme ook een paar nylon wieltjes met contactjes die ten opzichte van elkaar kunnen verschuiven of wellicht versleten zijn.
Kijk ook even goed of de aandrijfsnaren en stangen onder de dash goed werken. Alles bij elkaar vond ik het een bijzonder ingewikkeld mechanisme.
Ik zou er aan gaan sleutelen op een dag dat je eventueel snel een nieuwe motor kunt kopen [ze zijn nieuw te krijgen voor rond de €100,–].
Succes!
Maar goed, volgens mij kan het meer oorzaken hebben. Er zitten in het mechanisme ook een paar nylon wieltjes met contactjes die ten opzichte van elkaar kunnen verschuiven of wellicht versleten zijn.
Kijk ook even goed of de aandrijfsnaren en stangen onder de dash goed werken. Alles bij elkaar vond ik het een bijzonder ingewikkeld mechanisme.
Ik zou er aan gaan sleutelen op een dag dat je eventueel snel een nieuwe motor kunt kopen [ze zijn nieuw te krijgen voor rond de €100,–].
Succes!
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]