Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Klepspeling van een B200f
#3
Marc1970 schreef:Klepspeling is voor de B17A t/m de B230FT hetzelfde. Die speling die jij daar hebt is prima. Voor de B200F vind je niet veel gegevens waar dan ook omdat die buiten Nederland/Belgie/Italie en misschien Frankrijk niet zoveel geleverd is heb ik het idee.

Ingewikkelder zijn er maten voor koud en warm, en controle en afstelling:
Controle oftewel acceptabel (koud 0.30-0.40, warm 0.35-0.45)
Als je gaat afstellen, stel je naar (koud 0.35-0.40, warm 0.40-0.45)

bij mij mogen de inlaat kleppen dicht tegen de 0,4 aanzitten en de uitlaatklep liefst iets ruimer. Maar niet meer dan 0,45.
Gaat al jaren goed.

Eigenlijk let ik nooit op een koude of warme motor. Vraag me af of een plaatje van 50 graden (warmer is niet lekker in de hand) een dikte verschil van 0,05 realistisch is.Of wacht... tis natuurlijk de klepsteel.Maar die koelt sneller af op dat dunne steeltje....
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord


Berichten in dit topic
Klepspeling van een B200f - door BramvanBlokland - 29 August 2016, 21:12
Klepspeling van een B200f - door Marc1970 - 29 August 2016, 21:32
Klepspeling van een B200f - door skidje - 29 August 2016, 21:48
Klepspeling van een B200f - door BramvanBlokland - 29 August 2016, 21:49
Klepspeling van een B200f - door BramvanBlokland - 29 August 2016, 21:52
Klepspeling van een B200f - door Marc1970 - 29 August 2016, 22:26
Klepspeling van een B200f - door skidje - 30 August 2016, 18:52

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)