21 August 2016, 17:41
Ja dat is precies wat ik bedoel. Zie ook de post die ik eerder plaatste:
Ik probeer het verschil te bepalen. Ik vond dit schema:
![[Afbeelding: Untitled-1.jpg]](https://lh5.googleusercontent.com/-eokrj86MS3s/T7MUaq3H8jI/AAAAAAAABgc/068a2DDNZOQ/w547-h689-k/Untitled-1.jpg)
En dit:
![[Afbeelding: Carrier-Illustration.gif]](http://www.differentials.com/wp-content/uploads/2011/11/Carrier-Illustration.gif)
Als ik er vanuit ga dat ik een dana 30 carrier heb, is het 2,410" - 1,800" = 0,610" oftewel 15,494 mm oftewel ruim anderhalve centimeter. Dat is onmogelijk om af te draaien lijkt mij, en ergens heb ik ook het gevoel dat mijn berekening niet klopt
Ik heb trouwens het type LSD 2.1 volgens deze info: http://people.physics.anu.edu.au/~amh110...o_dana.htm maar ik kan niks vinden over verschillen in carriers met betrekking tot tandwielsets.
Al met al heb ik besloten dan toch in ieder geval tijdelijk een open 3,54 of 3,31 as eronder te zetten. De auto is nu lang genoeg uit de running. Dus als iemand nog iets goeds heeft liggen voor een realistich bedrag hoor ik het graag. Uiteraard bij voorkeur een 3,31!
Arn02 schreef:Gisteren heb ik lang telefonisch onderhoud gehad met Flok. Allereerst: hij is met pensioen. Dus dat gaat hem sowieso niet worden. Zijn zoon doet het werk wel maar die woont in Zweden.
Verder attendeerde hij me erop dat het sperhuis waarschijnlijk niet gaat in combinatie met mijn tandwielset. Er zit verschil in de "carriers" van de 3,31 + 3,54 tandwielset, en die voor 3,73 en hoger tandwielset. Heeft te maken met de grootte van het pignontandwiel. Ik had zoiets al gelzen maar ik dacht dat dat alleen bij 1030 assen zo was. Nu is het wel mogelijk het sperhuis iets af te draaien, of de ring waar het kroonwiel op gemonteerd moet worden, maar dan moet ik sowieso eerst weten hoeveel mm of tiendes daarvan. Als iemand daar info over heeft dan hoor ik dat uiteraard graag. Ik heb een ruwe schets gemaakt van wat ik bedoel en wat ik denk dat het probleem is.
PS - Flok vertelde dat dit wel mogelijk is, hij had alleen het verschil (h2-h1) niet als parate kennis.
Ik probeer het verschil te bepalen. Ik vond dit schema:
![[Afbeelding: Untitled-1.jpg]](https://lh5.googleusercontent.com/-eokrj86MS3s/T7MUaq3H8jI/AAAAAAAABgc/068a2DDNZOQ/w547-h689-k/Untitled-1.jpg)
En dit:
![[Afbeelding: Carrier-Illustration.gif]](http://www.differentials.com/wp-content/uploads/2011/11/Carrier-Illustration.gif)
Als ik er vanuit ga dat ik een dana 30 carrier heb, is het 2,410" - 1,800" = 0,610" oftewel 15,494 mm oftewel ruim anderhalve centimeter. Dat is onmogelijk om af te draaien lijkt mij, en ergens heb ik ook het gevoel dat mijn berekening niet klopt

Ik heb trouwens het type LSD 2.1 volgens deze info: http://people.physics.anu.edu.au/~amh110...o_dana.htm maar ik kan niks vinden over verschillen in carriers met betrekking tot tandwielsets.
Al met al heb ik besloten dan toch in ieder geval tijdelijk een open 3,54 of 3,31 as eronder te zetten. De auto is nu lang genoeg uit de running. Dus als iemand nog iets goeds heeft liggen voor een realistich bedrag hoor ik het graag. Uiteraard bij voorkeur een 3,31!