31 July 2016, 22:02
Ik heb een Volvo V70 Summum diesel van december 2005.In het verleden kreeg ik de melding roetfilter vol en ook regelmatig motormanagement service vereist.Er is in t verleden per ongeluk benzine getankt i.p.v. benzine wat volgens de garage oorzaak is geweest van de melding roetfilter vol dus is deze vernieuwd vorig jaar.Daarna bleven de meldingen weg.Het viel mij onlangs op dat deze auto veel olie verbruikt 1 liter op 1000 km.Volgens de garage kon dat aan de Turbo liggen dus deze na laten kijken en er bleek niets aan de hand.De turbo is prima.Mijn zoon heeft de auto 3 wk meegehad naar Frankrijk/Spanje en kreeg heel veel meldingen:olie peil te laag:motormanagement vereist en ook weer Roetfilter vol.Het vermogen valt dan ook direct weg.Hij heeft hem in Barcelona uit laten lezen waarbij men vastgesteld heeft dat de turbo in orde was maar ook geen verklaring had voor het hoge olieverbruik.De garage in Barcelona had het te druk om verder te zoeken.Mijn zoon vertelde nog dat het condenswater van de airco op ÃÃn of ander stekkertje viel maar dat was vlgs de Spaanse monteur geen probleem.Het olieverbruik nam nog toe naar zo,n liter per 500-600 km.Ik heb de auto nu weer bij de garage hier in Nederland staan maar men heeft ook hier geen verklaring voor het hoge olieverbruik want dit is nergens terug te vinden.Geen zwarte uitlaat of uitlaatgassen.Ook lekt de motor nergens.De garage denkt dat de melding roetfilter vol door het hoge olieverbruik komt en dat het roetfilter dus vol met olie zit.De garage heeft nu in de diesel en ook in de olie ÃÃn of ander agressief middel gegooid waarna ik 3x zo'n 50 km op ÃÃn snelheid en toerental moest rijden.Maar de meldingen motormanagement en roetfilter komen na afwezigheid na het starten gewoon weer terug.Het valt wel op dat dit direct gebeurd bij het intrappen van het gaspedaal.Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn want ik wordt hier gek van.Ik zou over twee weken naar Zuid-Frankrijk op vakantie met auto en caravan maar dat gaat niet door als hier geen oplossing voor gevonden wordt Alvast bedankt!Mvrgr.Gerard