Op de B230f die ik kocht zat nog een zgan verdelerkap en rotor. Ook had ik nog een setje bougies; NGK BP6E (heb eigenlijk de ES versie nodig) die ik tijdelijk even gebruik.
740 doet het weer prima zover, spuitstuk en turbo kan beter
.
De 242 is al een tijdje zonder tank. Die heb ik nu eindelijk voorzien van een brandstofpomp. Het intankpompje bleek uiteindelijk gewoon te werken. De bedrading er naartoe had de geest gegeven.
Uiteindelijk een ebaypompje ingebouwd wat de hoofdpomp wordt. Op de werkbank getest door het rond te pompen (aanvoer op retour aangesloten en slang dicht knijpen), lijkt goed te werken.
Week qua formaat niet super veel af stukje hoger en dikker. Kon de oude bracket gebruiken. Hij is wel een stuk zwaarder dus heb er een paar tywraps bij gezet om het originele beugeltje te ondersteunen. Paste met wat geduld precies door de tankopening.
![[Afbeelding: 20160328_173847_zpstcklqtwl.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/Mobile%20Uploads/20160328_173847_zpstcklqtwl.jpg)
De niet werkende bedrading heb ik weggeknipt en nieuwe getrokken door het ongebruikte pijpje. Netjes in de originele kleuren, dat dan weer wel
.
![[Afbeelding: 20160328_173819_zpsc2detaoo.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/Mobile%20Uploads/20160328_173819_zpsc2detaoo.jpg)
Bosch filter met 8mm aansluitingen is onderweg. Verloopnippels van 12 naar 8mm (tank-leiding) moet ik nog bestellen.
Ook nog even op zoek naar de wartels voor op de fuelrail; de volvo wartels zijn volgens mij voor 6.5mm slangen. En ik wil dus 8mm slang gebruiken.
![[Afbeelding: 20160328_222237_zpsjdvddxxy.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/Mobile%20Uploads/20160328_222237_zpsjdvddxxy.jpg)
Zag in een ander topic dat iemand ze bij de bouwmarkt had gevonden.
De oude (harde) aanvoerleiding voor de carburateur ga ik gebruiken als retour leiding. De zachte delen ervan vervang ik voor nieuwe slang.
740 doet het weer prima zover, spuitstuk en turbo kan beter

De 242 is al een tijdje zonder tank. Die heb ik nu eindelijk voorzien van een brandstofpomp. Het intankpompje bleek uiteindelijk gewoon te werken. De bedrading er naartoe had de geest gegeven.
Uiteindelijk een ebaypompje ingebouwd wat de hoofdpomp wordt. Op de werkbank getest door het rond te pompen (aanvoer op retour aangesloten en slang dicht knijpen), lijkt goed te werken.
Week qua formaat niet super veel af stukje hoger en dikker. Kon de oude bracket gebruiken. Hij is wel een stuk zwaarder dus heb er een paar tywraps bij gezet om het originele beugeltje te ondersteunen. Paste met wat geduld precies door de tankopening.
![[Afbeelding: 20160328_173847_zpstcklqtwl.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/Mobile%20Uploads/20160328_173847_zpstcklqtwl.jpg)
De niet werkende bedrading heb ik weggeknipt en nieuwe getrokken door het ongebruikte pijpje. Netjes in de originele kleuren, dat dan weer wel

![[Afbeelding: 20160328_173819_zpsc2detaoo.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/Mobile%20Uploads/20160328_173819_zpsc2detaoo.jpg)
Bosch filter met 8mm aansluitingen is onderweg. Verloopnippels van 12 naar 8mm (tank-leiding) moet ik nog bestellen.
Ook nog even op zoek naar de wartels voor op de fuelrail; de volvo wartels zijn volgens mij voor 6.5mm slangen. En ik wil dus 8mm slang gebruiken.
![[Afbeelding: 20160328_222237_zpsjdvddxxy.jpg]](http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/Mobile%20Uploads/20160328_222237_zpsjdvddxxy.jpg)
Zag in een ander topic dat iemand ze bij de bouwmarkt had gevonden.
De oude (harde) aanvoerleiding voor de carburateur ga ik gebruiken als retour leiding. De zachte delen ervan vervang ik voor nieuwe slang.