25 March 2016, 22:32
Dopski schreef:Vorige week bij Jambon wezen klussen en gelijk een mooie gelegenheid om de 740 weer een keertje uitgelaten voordat de 1 december termijn weer inging.Ik was bang voor wat ernstigs... een cilinder deed niet helemaal mee. Bij stationair liep hij op 3 poten; injector stekkertje los of bougiekabel los maakte geen verschil.
Die liep een beetje houterig, spruitstukpakkingen lijken weer te lekken, desondanks deed hij het heerlijk op de A59.
Dus mocht ik me vervelen kan ik daar eens wat aan doen of gelijk voor een modernere turbo+spruitstuk gaan.
Was bang voor lekke kop oid, maar compressie was netjes in orde. Bougies verraadde al een en ander; bosch bougie helemaal zwart uitgeslagen (keramiek gedeelte aan buitenkant). Dus die moest ik maar eens nieuw halen.
Ook zag ik dat de distributiekap nog de originele was (productiejaar 1984) :redface:. Goeie kwaliteit.
