De Ilja Gort oplossing. Als hij zijn lelijke eend parkeert, is hij aan komen rollen in de versnelling en met de koppeling ingetrapt. Zodra hij stilstaat, zet-ie de motor uit (contact op 0) en laat de koppeling opkomen, bonk, motor stopt, de eend maakt nog een laatste hopje voorwaarts.
De Volvo motor heeft wat meer draaiende massa dan de 2CV, ik zou het liever niet zo doen.
In TP11740 staat nog expliciet dat de antidieselklep niet getest kan worden met draaiende motor, de veer is niet sterk genoeg om tegen de luchtstroom in te gaan.
Je zou eens kunnen proberen de omloop via deze klep af te sluiten (de stat. regelschroef helemaal indraaien), en het stationair toerental te regelen met alleen de gasklep.
De Volvo motor heeft wat meer draaiende massa dan de 2CV, ik zou het liever niet zo doen.
In TP11740 staat nog expliciet dat de antidieselklep niet getest kan worden met draaiende motor, de veer is niet sterk genoeg om tegen de luchtstroom in te gaan.
Je zou eens kunnen proberen de omloop via deze klep af te sluiten (de stat. regelschroef helemaal indraaien), en het stationair toerental te regelen met alleen de gasklep.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969