Ik lees nog een oplossing:
Het fenomeen nadieselen van een motor is dat bij het uitzetten van het contact de motor blijft doorlopen. De motor loopt dan zeer onregelmatig en slecht. Soms draait de motor zelfs achteruit. Het nadieselen is met het afstellen van een lager stationair toerental en/of een armer brandstof/luchtmengsel soms op te lossen of te verminderen. Werkt dat niet voldoende dan is er vaak een effectieve en eenvoudige methode. Als de motor stationair draait trap dan de koppeling diep in. Je ziet dan vaak een wat lager motortoerental (of je hoort het) een teken dat de motor extra weerstand moet overwinnen. Zet je dan het contact uit dan zal in bijna alle gevallen het nadieselen verdwenen zijn. De motor levert tijdens het nadieselen zo weinig vermogen dat het genoeg is om het nadieselen te voorkomen. In de hoogste versnelling zetten, de rem intrappen en de koppeling op laten komen werkt vast en zeker. Vergeet daarna niet het contact ook nog af te zetten.
Ik lees ook dat het koolafzetting kan zijn ergens in de de verbrandingskamers. Misschien op te lossen met reinigingsmiddel in de benzine of door eens flink te planken.
Of dat de bougies gloeiend heet worden. Ik heb nieuwe klaarliggen, dus daar kom ik binnenkort dan wel achter.
Het fenomeen nadieselen van een motor is dat bij het uitzetten van het contact de motor blijft doorlopen. De motor loopt dan zeer onregelmatig en slecht. Soms draait de motor zelfs achteruit. Het nadieselen is met het afstellen van een lager stationair toerental en/of een armer brandstof/luchtmengsel soms op te lossen of te verminderen. Werkt dat niet voldoende dan is er vaak een effectieve en eenvoudige methode. Als de motor stationair draait trap dan de koppeling diep in. Je ziet dan vaak een wat lager motortoerental (of je hoort het) een teken dat de motor extra weerstand moet overwinnen. Zet je dan het contact uit dan zal in bijna alle gevallen het nadieselen verdwenen zijn. De motor levert tijdens het nadieselen zo weinig vermogen dat het genoeg is om het nadieselen te voorkomen. In de hoogste versnelling zetten, de rem intrappen en de koppeling op laten komen werkt vast en zeker. Vergeet daarna niet het contact ook nog af te zetten.
Ik lees ook dat het koolafzetting kan zijn ergens in de de verbrandingskamers. Misschien op te lossen met reinigingsmiddel in de benzine of door eens flink te planken.
Of dat de bougies gloeiend heet worden. Ik heb nieuwe klaarliggen, dus daar kom ik binnenkort dan wel achter.
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68