20 February 2016, 11:34
Een min of meer tijdelijk alternatief zou zijn om de vacuumslang van de rembekrachtiger te gebruiken, dan zet je dat T stukje daarin. Zodat het inlaatvacuum aan de vuldop en aan de rembekrachtiger zuigt. In het stukje slang naar de vuldop schuif je dan een vernauwing van pakkembeet 2-3 mm (zo'n vernauwing zit ook in het tuutje op het B20 spruitstuk).
De slang vanaf het luchtfilter gaat dan rechtstreeks naar het 'eitje' op de zijkant van het blok. En zo herstel je de B20 carterontluchting, en hopelijk krijg je dan veel minder smurrie.
De opzet zoals het nu zit, heeft geen vacuum, dus de cartergassen weten eigenlijk niet waar ze heen moeten.
De slang vanaf het luchtfilter gaat dan rechtstreeks naar het 'eitje' op de zijkant van het blok. En zo herstel je de B20 carterontluchting, en hopelijk krijg je dan veel minder smurrie.
De opzet zoals het nu zit, heeft geen vacuum, dus de cartergassen weten eigenlijk niet waar ze heen moeten.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969