8 December 2015, 23:11
Marc1970 schreef:Ziet er toch niet heel gek uit. Ik heb ook zo'n dubbel ding gebakken even geleden, met twee aan elkaar gelast horizontale stangen, beide van enkele carb motoren en dat werkt. De 'hevel', dat ding met het rode streepje erdoor, is bij mijn bediening 5 cm van kogel tot kogel.die 5 cm komt deze niet aan, wat ik na het plaatje gedaan heb is ook tot maximaal hevel effect gekomen. niet voldoende.. waar het rode streepje doorheen gaat ga ik verlengen, schuifstukje zodat ik kritisch kan afstellen. Ik heb ooit op een Webert een set gehad bestaande uit losse onderdelen om zelf het stangenstelsel op te bouwen, kun je alle kanten mee op..
Wat mijn draaipunt niet heeft, is zo'n omgebogen eindje als stop, eindigt gewoon recht. Misschien moet je daar eens wat afhalen, als de hevel bij gas los meer naar 'achter' hangt, heeft-ie effectief meer hevel over als je het gas indrukt.
De mijne zijn Strombergs, maar die hebben dezelfde constructie op de gasklepas, zo'n vorkje waardoor de bediening bij 'gas los' echt los is van de gasklep.