27 November 2015, 00:49
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 27 November 2015, 00:54 door Jambon.)
..vandeweek iemand gesproken met eenzelfde koelwaterlekkage verhaal, het ellenboogje achterop de kop zat ws niet ver genoeg ingedraaid, blijkbaar mag er geen draad meer zichtbaar zijn, en hij zat er 'droog' in.. Fijne werkplek daar achterin, dus alle slangen en wat dies meer zei uit de weg en met een grote imbussleutel het ding verwijderd, vervolgens met teflontape (draait ie nog makkelijker ook..) terug. Kwartslag voor afbreken, en dan nog in de juiste positie. Gevuld en vooralsnog geen druppels..
..Carterplug losgedraaid om te zien of er koelwater om het hoekje komt, gelukkig alleen maar versche olie.. snel weer dicht.. Nou, aanslingeren dan maar..! Dat was helaas iets te positief, net als gisteren, alle posities van ontsteking en kabel geprobeert, gen enkele plof. Nu is het vermoeden gerezen dat er geen benzine in de carbs komt.. Filter staat vol, dus vermoed ik dat de beide vlotternaalden dicht zitten, het spul heeft even gelegen, en de huidige kwaliteit van wat we tanken is blijkbaar niet geweldig, en niet lang houdbaar..
Morgen proberen de vlotterkamers eraf te draaien en hopelijk kan ik er bij.. (spiegeltje..) , verse peut erin, zien of het helpt..
Dan nog begonnen met wat slijpwerk op de besturing op z'n plek te krijgen, eea hangt er redelijk in. Stuurbuis (die ene..) hangt netjes op de plek met alle pennen zoals ze behoren te zitten. Er is nog iets ruimte nodig om zodoende het rubber in het schutbord terug te kunnen plaatsen. Ook moet de remlichtschakelaar iets verplaatst worden. Het spulletje moet er nog een keertje uit.. (zie ook putje in dashboardrand..)
..Carterplug losgedraaid om te zien of er koelwater om het hoekje komt, gelukkig alleen maar versche olie.. snel weer dicht.. Nou, aanslingeren dan maar..! Dat was helaas iets te positief, net als gisteren, alle posities van ontsteking en kabel geprobeert, gen enkele plof. Nu is het vermoeden gerezen dat er geen benzine in de carbs komt.. Filter staat vol, dus vermoed ik dat de beide vlotternaalden dicht zitten, het spul heeft even gelegen, en de huidige kwaliteit van wat we tanken is blijkbaar niet geweldig, en niet lang houdbaar..
Morgen proberen de vlotterkamers eraf te draaien en hopelijk kan ik er bij.. (spiegeltje..) , verse peut erin, zien of het helpt..
Dan nog begonnen met wat slijpwerk op de besturing op z'n plek te krijgen, eea hangt er redelijk in. Stuurbuis (die ene..) hangt netjes op de plek met alle pennen zoals ze behoren te zitten. Er is nog iets ruimte nodig om zodoende het rubber in het schutbord terug te kunnen plaatsen. Ook moet de remlichtschakelaar iets verplaatst worden. Het spulletje moet er nog een keertje uit.. (zie ook putje in dashboardrand..)