21 June 2005, 17:34
Optimaal is een D of een H nokkenas (weet niet meer precies; heb er ergens een heel handig lijstje over 8) ), maar met een T (uit een turbo) merk je ook dat 'ie een wat langere adem krijgt; aangezien 'ie op gas loopt kan de kat er ook wel onderuit, zonder APK zorgen; misschien een Simons?! Luchtfilterbak kan evt. wijken voor zo'n K&N conisch ding, of nog mooier zo'n gevaarte als Owen heeft, welke de lucht ook echt van buiten aanzuigt (dus koeler); een el. fan is het overwegen waard voor een wat snellere 'pick-up' (reactie op gas geven door minder massatraagheid); Dit alles haalt het luie karakter al aardig uit de B230F (ask Robbert 8) ) voor weinig, maar het kan natuurlijk altijd heftiger; kop prepareren of zo'n hoog compressie geval monteren, vliegwiel en evt. krukas afdraaien en balanceren, andere zuigers, andere verstuivers en brandstofdrukregelaar, zwaardere ontsteking, custom chippie, etc... 8)
Cheerz!
Cheerz!