27 October 2015, 08:22
Dopski schreef:haha. Mooi werk.
Knap werk. Is er veel (betrouwbare) info te vinden wat betreft de draadboom enzo voor dat motorblok?
Voor de 240 is er best wat te vinden, maar vooral de greenbooks betrouwbaar. Op de interwebs staat ook veel onzin. Credits in ieder geval voor je kunde.
Bedankt voor je vriendelijke woorden :bowl:, maar ik ben ook maar gewoon een hobbyist zonder enige vorm van opleiding in de techniek. Ben ooit begonnen met een oud bmw-tje waar ik dubbele webers op wilde bouwen....
Het barst van de info over de m50 motoren (en m50tu, m52, m54, s50, s52, s54 - allemaal zelfde familie). Zeer populaire motoren die in tal van andere bmw's worden gegooid m.n. e30's, maar ook al in flink wat volvo's, opels, fordjes etc. Voordeel is dus ook dat er veel over geschreven wordt en dat er veel (aftermarket) onderdelen tegen goeie prijzen voor te krijgen zijn. Ze stammen uit dezelfde tijd komen als bv. de b234fxx motoren (de jaren '90) en dat zijn in mijn optiek de beste efi-motoren om in ouwe auto's te bouwen omdat relatief eenvoudig. Wat ik al schreef in dit blog, er is wezenlijk geen verschil tussen het aansluiten van deze motor of de b230fb die ik destijds ingebouwd heb. Deze is misschien nog wel simpeler (als je de pin-out er bij hebt en zelf motorbloksteunen kan maken).