24 October 2015, 20:19
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 26 October 2015, 23:45 door Arn02.)
Even een update van wat ik recentelijk gedaan heb aan de auto... wat niet zo heel veel is geweest i.v.m. werk en verbouwing werkplaats.
Steekzekeringenkast erin.
![[Afbeelding: 125rj4m.jpg]](http://i59.tinypic.com/125rj4m.jpg)
Bijna nos deurpanelen bemachtigd (waarvan ik het zonde vind om speakergaten in te zagen, dus als iemand ideeen heeft waar ze nog meer geplaatst kunnen worden....)
![[Afbeelding: b5qvz4.jpg]](http://i60.tinypic.com/b5qvz4.jpg)
![[Afbeelding: wv3adz.jpg]](http://i57.tinypic.com/wv3adz.jpg)
Stuk aluminium buis (dikwandig rookgasafvoerbuis, 80mm dia.) gelast als houder voor lmm en luchtfilter.
![[Afbeelding: 1zm0cpc.jpg]](http://i60.tinypic.com/1zm0cpc.jpg)
![[Afbeelding: 6yz3vc.jpg]](http://i60.tinypic.com/6yz3vc.jpg)
De motor afgebouwd.
![[Afbeelding: 2uhwgly.jpg]](http://i57.tinypic.com/2uhwgly.jpg)
![[Afbeelding: 11tpdnd.jpg]](http://i58.tinypic.com/11tpdnd.jpg)
![[Afbeelding: 2hhn01y.jpg]](http://i58.tinypic.com/2hhn01y.jpg)
De motor loopt dus. Altijd spannend zoiets maar het ging vrij vlekkeloos eigenlijk. Behalve dat, nadat ik een paar keer droog gecrankt had, het oliefilterhuis open gebout had om te kijken of er olie ingepompt was en dat vergeten was goed dicht te bouten. Bij de erop volgende start vloeide mijn speciale inloopolie dus rijkelijk over de vloer :[
Stationair loopt de motor nog wat te hoog maar ik vermoed - na inlezen op de webs - dat ik de verkeerde stappenmotor heb gemonteerd, nl. van een 2 liter versie. Maar verder niets op aan te merken. Alle cilinders doen mee, motor pakt goed op.
De toerenteller van een 264 die ik om heb laten bouwen zodat ie het signaal van de m50 pakt, werkt.
![[Afbeelding: 25gf0w0.jpg]](http://i60.tinypic.com/25gf0w0.jpg)
En... Filmpje!!!
<iframe src="https://www.youtube.com/embed/pFpuRN53ut8" allowfullscreen="" frameborder="0" height="315" width="560"></iframe>
Steekzekeringenkast erin.
![[Afbeelding: 125rj4m.jpg]](http://i59.tinypic.com/125rj4m.jpg)
Bijna nos deurpanelen bemachtigd (waarvan ik het zonde vind om speakergaten in te zagen, dus als iemand ideeen heeft waar ze nog meer geplaatst kunnen worden....)
![[Afbeelding: b5qvz4.jpg]](http://i60.tinypic.com/b5qvz4.jpg)
![[Afbeelding: wv3adz.jpg]](http://i57.tinypic.com/wv3adz.jpg)
Stuk aluminium buis (dikwandig rookgasafvoerbuis, 80mm dia.) gelast als houder voor lmm en luchtfilter.
![[Afbeelding: 1zm0cpc.jpg]](http://i60.tinypic.com/1zm0cpc.jpg)
![[Afbeelding: 6yz3vc.jpg]](http://i60.tinypic.com/6yz3vc.jpg)
De motor afgebouwd.
![[Afbeelding: 2uhwgly.jpg]](http://i57.tinypic.com/2uhwgly.jpg)
![[Afbeelding: 11tpdnd.jpg]](http://i58.tinypic.com/11tpdnd.jpg)
![[Afbeelding: 2hhn01y.jpg]](http://i58.tinypic.com/2hhn01y.jpg)
De motor loopt dus. Altijd spannend zoiets maar het ging vrij vlekkeloos eigenlijk. Behalve dat, nadat ik een paar keer droog gecrankt had, het oliefilterhuis open gebout had om te kijken of er olie ingepompt was en dat vergeten was goed dicht te bouten. Bij de erop volgende start vloeide mijn speciale inloopolie dus rijkelijk over de vloer :[
Stationair loopt de motor nog wat te hoog maar ik vermoed - na inlezen op de webs - dat ik de verkeerde stappenmotor heb gemonteerd, nl. van een 2 liter versie. Maar verder niets op aan te merken. Alle cilinders doen mee, motor pakt goed op.
De toerenteller van een 264 die ik om heb laten bouwen zodat ie het signaal van de m50 pakt, werkt.

![[Afbeelding: 25gf0w0.jpg]](http://i60.tinypic.com/25gf0w0.jpg)
En... Filmpje!!!
<iframe src="https://www.youtube.com/embed/pFpuRN53ut8" allowfullscreen="" frameborder="0" height="315" width="560"></iframe>